کلاه برداری از طریق تماس واتس آپی

کلاه برداری از طریق تماس واتس آپی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری فردی که از طریق تماس واتس آپی با یکی از شهروندان و اعلام برنده شدن در مسابقه همراه اول وی را پای عابربانک کشانده و بالغ بر ۲۱۰ میلیون ریال از حسابش را خالی کرده بود خبر داد.
سرهنگ “غلامرضا براتی”  در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، با اعلام جزئیات بیشتر این خبربیان داشت: در پی شکایت خانمی مبنی کلاهبرداری فردی ناشناس در شبکه اجتماعی واتس آپ از وی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد که  شخصی از طریق شبکه اجتماعی واتساپ  با من تماس گرفته و اعلام کرد که شما در مسابقه همراه اول برنده شده اید و با این ترفند من را پای عابر بانک کشانده واقدام به گرفتن رمز دوم کارت بانکی ام کرده و مبلغ ۲۱۰ میلیون ریال طی چند مرحله از حسابم برداشت کرده است.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر بیان داشت:  در تحقیقات صورت گرفته توسط ماموران مشخص شد مبلغ ۲۱۰ میلیون ریال به حساب بانکی فردی با هویت مشخص انتقال داده شده است.
سرهنگ براتی خاطر نشان کرد: با رصد هوشمندانه ماموران پلیس فتا سرانجام هویت فرد مذکور شناسایی و طی عملیاتی ضربتی با هماهنگی مرجع قضائی  دستگیر شد.
سرهنگ “براتی” در خاتمه تصریح کرد: از شهروندان می خواهیم به تماس های ناشناس درشبکه های اجتماعی پاسخ نداده و تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند و فریب پیشنهادهای واهی و عوام فریبانه کلاهبرداران را نخورند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x