اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه حوادث مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

رانندگان احتیاط را شرط اول رانندگی بدانند

رانندگان احتیاط را شرط اول رانندگی بدانند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راه استان اشاره ای به نوع تخلفات حادثه ساز داشت و گفت: رعایت نکردن قوانین ومقررات رانندگی ، بویژه سرعت،خواب آلودگی ،عجله ،رعایت نکردن فاصله طولی منجر به حوادث جبران ناپذیر می شود. رانندگان ابتدا فرهنگ ترافیک را یاد گرفته ، به حقوق دیگر کاربران ترافیک احترام گذاشته و احتیاط را شرط اول رانندگی بدانند.
 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “اصغر زارع” در گفت و گو با خبرگزاری پلیس گفت : سرعت یکی از پارامترهای بسیار مهم در ایمنی ترافیک است.اگر بخواهیم تعریفی از سرعت داشته باشیم می شود گفت سرعت از نرخ حرکت و یا به عبارت ساده تر ، مسافت پیموده شده در واحد زمان است که یکی از عوامل مهم در بروز سوانح ترافیکی ، بی توجهی به موضوع سرعت است.
وی افزود: با توجه به اینکه در سرعت های بالا راننده در ارائه واکنش مناسب به هنگام مواجهه با خطر ناتوان خواهد بود و افزایش سرعت علاوه بر بالا بردن خطر تصادف ، بر شدت ضایعات انسانی ناشی از سوانح ترافیکی نیز تاثیر گذار است باید به کلیه رانندگان توصیه کرد که همیشه و در همه حال سرعت مطمئنه را رعایت کنند که شاهد حوادث جبران ناپذیری در جاده ها نباشیم.
سرهنگ زارع در ادامه عنوان کرد : ترمز گرفتن به موقع و عکس العمل مناسب نیز، یک رفتار مناسب در رانندگی تلقی می شود، یک راننده میبایست بر محیط پیرامون خود تسلط کامل داشته باشد و از عواملی که منجر به پرت شدن حواس آن می شود جلوگیری نماید.
این مقام انتظامی بیان داشت: زمانی که حواس راننده حین رانندگی پرت شود ، در تشخیص به موقع حوادث اطراف خود دچار اختلال شده و قادر به تصمیم گیری به موقع و در لحظه نخواهد بود که نتیجه آن بروز تصادف و خسارات سنگینی خواهد بود که جبران آن گاهی غیر ممکن است.
رئیس پلیس راه استان اصفهان خاطر نشان کرد: رانندگان محترم باید بدانند رعایت نکردن قوانین ومقررات رانندگی ،به ویژه سرعت،خواب آلودگی ،عجله ،رعایت نکردن فاصله طولی ،باعث هزاران تصادف وحاثه در شهرها وجاده های کشور می گردد ومتاسفانه به موجب آن هزاران نفر در سال ها کشته ومجروح شده اند ودر کنار این حوادث واتفاقات بسیاری از خانواده ها زیانهاوصدمات شدید مالی ،روحی وروانی رامتحمل می شوند.
سرهنگ اصغر زارع تصریح کرد: تصور بعضی از رانندگان این است که تصادفات وحوادث رانندگی فقط برای دیگران است وبه رانندگی خود اطمینان دارند،اما آمارها نشان می دهد،این گونه رانندگان نیز دچار حادثه شده اند،چرا که شاید بی احتیاطی،خواب آلودگی ،اشتباه تخلفات دیگر رانندگان را در نظر نگرفته اند وآنان نیز قربانی بی دقتی وتخلفات این قبیل رانندگان شده اند.پس در هرصورت باید با احتیاط ودقت رانندگی کنیم.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x