اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حوادث مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

سرقت ۵۰ میلیاردی باند غیر بومی سارقان منازل در “آران و بیدگل”

سرقت ۵۰ میلیاردی باند غیر بومی سارقان منازل در “آران و بیدگل”

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان غیربومی منازل شهرستان آران و بیدگل که در ۳۸ فقره سرقت ۵۰ میلیارد به جیب زده بودند خبر داد.
سرهنگ” حسین تُرکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل شهروندان در شهرستان آران و بیدگل موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی صحنه های سرقت و انجام یک سری اقدامات تخصصی و هوشمندانه دریافتند که این سرقت ها توسط اعضای یک باند غیر بومی رخ داده که شب ها در سطح شهر پرسه زده و پس از شناسایی منازل افراد متمول و اطمینان از خالی بودن آنها در فرصتی مناسب وارد این منازل شده و وجه نقد ، طلاجات و وسایل قیمتی که حمل راحتی داشته را سرقت می کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: تحقیقات در زمینه شناسایی این باند ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با یک کار اطلاعاتی ویژه دریافتند سارقان با یک دستگاه خودروی تیبا وارد شهرستان شده و قصد انجام سرقت از یک منزل را دارند که بلافاصله وارده عمل شده و با همکاری واحدهای گشت انتظامی خودرو را متوقف و اعضای این باند که ۳ نفر بودند را دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل کردند.
سرهنگ تُرکیان با بیان اینکه در بررسی های بیشتر مشخص شد اعضای این باند اهل یکی از استان های غربی کشور بوده و دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت منازل هستند گفت: متهمان پس از مواجه با مستندات پلیس به ۳۸ فقره سرقت از منزل در شهرستان آران و بیدگل اقرار کردند که برابر ارزیابی های صورت گرفته ارزش اموال به سرقت رفته توسط آنان بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال بوده است.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در ادامه تحقیقات از متهمان، مالخر اموال مسروقه که در شهرستان کرج ساکن بود نیز شناسایی شد که کارآگاهان با اخذ نیابت قضائی به این شهرستان رفته و این مالخر را هم دستگیر کردند.
وی افزود: با اقرار صریح مالخر به خریدن اموال مسروقه از سارقان، پرونده تکمیل و تمامی متهمان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه بیشتر مال باختگان با عدم رعایت نکات ایمنی زمینه را برای سرقت راحت توسط سارقان فراهم می آورند گفت: شهروندان با نصب دزدگیر،قفل های هوشمند، چراغ های تایمر دار، آیفون های هوشمند، درهای ضدسرقت، نصب نرده بر روی در و پنجره ها، دوربین مداربسته و… می توانند ضریب ایمنی ساختمان خود را افزایش داده و از وقوع سرقت توسط افراد سارق را بگیرند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x