اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه حوادث مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

رانندگی در شب

رانندگی در شب

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رییس پلیس راه استان گفت: با رعایت یکسری توصیه های پلیس به راحتی می توان در شب رانندگی کرد و از وقوع حوادث جاده ا ی پیشگیری کنیم.
 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “اصغر زارع” بیان داشت : علائم افقی و عمودی مانند تابلوها و خط کشی ها که در راه ها وجود دارد منعکس کننده نور هستند که با نور چراغ های خودروی شما رانندگان در تاریکی شب کاملا قابل رویت می باشند و با استفاده از آنها مسیر خود را پیدا خواهید کرد.
این مقام انتظامی افزود: پیش بینی پیچ ها، نقاط خطرناک و حادثه خیز، پل های کم عرض کننده مسیر، تونل ها، نقاط ریزش کوه و ده ها نوع پیام خبری و انتظامی و هشداری دیگر در تاریکی شب هستند که تنها با دیدن به موقع تابلوها و علائم ممکن است، لذا از همه رانندگان می خواهیم با این علائم هماهنگ باشند تا تاخیری در رویت خطرات به وجود نیاید، همچنین لازم است سیستم روشنایی درشب خودروشما سالم وآماده بکارباشد تا بتوانندبه راحتی تصمیمات شما رامانند ترمزکردن،گردش به چپ وراست وحرکت با دنده عقب به سایررانندگان اعلام کنند ؛ چراکه این چراغ ها زبان گویای جاده وکانل ارتباطی رانندگان با یکدیگراست.
سرهنگ زارع ادامه داد : نورهای خیره کننده در شب اجتناب ناپذیر هستند و خیره شدن به آنها ۹ ثانیه دید راننده را مختل می کند که در بیشتر مواقع این اتفاق به علت روشن بودن چراغ های اصلی وسایل نقلیه دیگر عارض می شود، اما حتی با چراغ های نورپایین نیز بازهم احتمال ایجاد این نور آزاردهنده و خیره کننده وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: خصوصاً در راه های دوطرفه زمانی که وسیله نقلیه از مقابل به شما نزدیک می شود ، احتمال دهید یک نور خیره کننده ایجاد می شود، لذا پیش از خیرگی تصویر جاده روبروی خود و خط ممتد سمت راست کناره جاده را به خاطر بسپارید تا یک مرجع تصویری از جاده در ذهنتان باشد و در خصوص نور چراغ خودروهای پشت سر نیز می توان گفت که امکان دارد دید شما را دچارمشکل کند که در این حالت باید آیینه ها را تنظیم کنید.
رئیس پلیس راه استان اصفهان در پایان توصیه کرد : خودروهای تک چراغ علاوه بر اینکه نور کافی و زاویه دید عرضی مناسبی را برای راننده روبرویی فراهم نمی کنند بلکه تصویر اشتباهی را از خود در ذهن رانندگان مقابل ایجاد می کنند چون ممکن است به مثابه یک موتورسیکلت دیده شوند و به همان اندازه فاصله عرضی از آنها حفظ شود.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x