اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

رانندگی در ماه مبارک رمضان

رانندگی در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رانندگی در ماه مبارک رمضان به واسطه شرایط جسمی خاص روزه داران نیازمند اصول و قواعد خاص خود است و روزه داران گرامی بایستی حتماً به این نکات توجه کنند.
ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان و همشهریان  مؤمن و خداجو لازم دانستم تا نکاتی را در مورد اصول و قواعد  رانندگی کردن در ماه مبارک رمضان با توجه به شرایط جسمی روزه داران ارائه کنم که در ادامه این یادداشت به برخی از آنها اشاره می کنیم. 
۱-عصرهای ایام ماه مبارک رمضان، خستگی و خواب آلودگی به دلیل بیداری سحرگاهی و ضعف و بی حالی شامگاهی عامل مهمی است که باید به آن توجه شود و حتی المقدور نباید در این حالت پشت فرمان قرار گرفت، مخصوصاً رانندگانی که به سمت غرب و یا همان غروب آفتاب رانندگی می کنند بیشتر متأثر از گرما و نور مستقیم خورشید خواهند بود، چرا که به واسطه نور مستقیم خورشید و خستگی عصرگاهی و … از میزان دید آنان کاسته شده و حوادث احتمالی را زمینه سازی خواهد کرد.
۲-موضوع بعدی این است که روزه داری باعث می‌شود که برخی افراد، کمی با اُفت فشار و اُفت قند خون مواجه شوند که موجب کاهش تمرکز و هوشیاری آنان می شود و یا در افراد با سن بالا ممکن است حتی تاری دید رخ دهد؛ احساس اضطراب و لرز و تعریق نیز از نتایج گرسنگی است، بنابراین باید در این شرایط پشت فرمان خودرو قرار نگیریم چون تأثیر آن در رانندگی مشهود است. البته این موضوعات بسیار نادر هستند ولی رانندگی در این شرایط برای افراد خاص اصلاً توصیه نمی شود.
۳-مسئله و یا مشکل بعدی قبل از افطار، عجله و شتاب های عصرگاهی و نزدیک به اذان مغرب و افطار است. سرعت های غیرمجاز، حرکات مارپیچ و تغییر مسیر از یک خط به خط دیگر و … چشمگیر شده و موجبات بی نظمی در عبور و مرور و حوادث رانندگی می شود.
علی رغم اینکه این تخلفات رصد شده و اعمال قانون می شوند، دلیل و یا علت این تخلفات، عدم زمان بندی برای حرکت از مبدأ به مقصد و یا بدون توجه به شرایط ترافیکی مسیرهایی است که در قبل از افطار باید طی نمائیم یا از سوی دیگر تماس های تلفنی میزبان یا مهمانانی که در مسیر هستند باعث اختلال حواس راننده در حال رانندگی می شود و سهم خود را در بروز تصادف ایفا می‌کند.
در پایان ضمن التماس دعا از شهروندان و روزه داران گرامی یادآور می شویم که توجه به توصیه ها و همراهی با آنان برای تسهیل ترافیک، در حین انجام وظیفه و رعایت بیش از پیش مقررات راهنمایی و رانندگی، می تواند بار سنگین خدمت در این ماه پرفضیلت را به حداقل ممکن برساند.

سرهنگ” اصغر زارع”، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x