اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حوادث مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کلاهبرداری از شهروندان با ترفند شارژ شگفت انگیز

کلاهبرداری از شهروندان با ترفند شارژ شگفت انگیز

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با ترفند تبلیغ شارژ شگفت انگیز کاربران را فریب داده و آنها را به درگاه جعلی هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها اقدام به برداشت غیرمجاز از حسابشان می کرد، خبر داد.
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه برای خرید شارژ شگفت انگیز از طریق لینک معرفی شده به درگاه جعلی هدایت و مبالغی از حساب آنها به صورت غیر مجاز برداشت شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: طی بررسی های فنی مشخص گردید لینک معرفی شده در کانال تلگرامی، کاربران را به یک درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و پس از دریافت اطلاعات حساب آنان، اقدام به برداشت وجه از حساب به صورت غیرمجاز می‌کند.
وی بیان داشت: با ارائه مستندات توسط شاکیان و اقدامات تخصصی صورت گرفته، نهایتا متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا دلالت و تاکنون به برداشت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بصورت غیر مجاز اعتراف کرده است.
سرهنگ مرتضوی با هشدار در خصوص این گونه کلاهبرداری ها گفت:  گزارشات و تماس‌های متعددی توسط شهروندان در خصوص کلاهبرداری از طریق تبلیغات جعلی و اغوا کننده به پلیس فتا واصل می‌شود که مجرمان اقدام به ایجاد کانال و صفحات تبلیغاتی یا درج آگهی جعلی با موضوعات جذاب و اغوا کننده می کنند و از کاربران درخواست دارند برای دریافت کالا یا خدمات  به درگاه پرداخت الکترونیکی رفته و مبالغ اندکی را پرداخت کنند  که در واقع کاربر را به درگاه جعلی پرداخت (فیشینگ) هدایت و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنها می کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x