اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

فواید اعتماد به نفس

فواید اعتماد به نفس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

کسی که اعتماد به نفس دارد احساس امنیت می کند و در اغلب کارها به کسی تکیه نمی کند و از طرفی فردی هنجار پذیر، قانون گرا و منظم است.
اعتماد به نفس یعنی اعتماد و اطمینان به قابلیت های وجودی انسان انگونه که خداوند به صورت بالقوه در نفس او قرار داده و از انسان می خواهد که آنها را به فعلیت برساند.
افراد معتمد به نفس، به توانایی هایشان ایمان دارند و به طور کلی حس می کنند که بر زندگیشان کنترل دارند و همچنین باور دارند که می توانند کارهایی را که برای آنها برنامه ریزی می کنند تا حد منطقی انجام دهند.
این افراد انتظارات واقع گرایانه دارند و حتی هنگامی که بعضی انتظاراتشان برآورده نمی شود دیدگاه مثبتشان را حفظ می کنند و خود را قبول دارند. اعتماد به نفس داشتن فواید و ثمرات خودباوری زیادی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.
فردی که اعتماد به نفص دارد، احساس امنیت می کند و در اغلب کارها به کسی تکیه نمی کند.چنین شخصی در بسیاری از موارد می تواند مستقل عمل کند از طرفی این فرد هنجار پذیر، قانون گرا و منظم است.
فرد دارای اعتماد به نفس مسئولیت پذیر است، سریع و با اطمینان عمل می کند و به پیشرفت هایش افتخار می کند.این که کسی به او نگاه کند یا نکند تاثیری در نحوه ی انجام کارهایش نمی گذارد.
فرد دارای اعتماد به نفص رفتار مناسبی در مواجهه با تعارفات از خود نشان می دهد و در مقابل افرادی که دارای نفوذ قدرت و موقعیت بالا هستند احساس ناراحتی نمی کند.

رویا طاهری، کارشناس مشاوره مرکز مشاوره آرامش، پلیس اصفهان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x