اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

تفاوت های نگاه زنان و مردان به یکدیگر

تفاوت های نگاه زنان و مردان به یکدیگر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

زن وقتی به مرد نگاه می کند با همان چشم محبت و عشق او را درنقش یک تکیه گاه می بیند مرد هم وقتی به زن نگاه می کنداو را به چشم مظهر انس و آرامش می نگرد که می تواند به انسان آرامش بدهد.
نوع نگاه زن به مرد با نگاه مرد به زن بطور طبیعی مختلف است، باید هم مختلف باشد، ایرادی هم ندارد. مرد به زن بصورت یک الگوی زیبایی، الگوی ظرافت، الگوی حساسیت نگاه می کند. در این نگرش زن ، یک موجودی است رقیق ، مظهرزیبایی و لطافت و مرد به این چشم به او می نگرد و محبت او را در این قالب ترسیم و مجسم می کند.
مرد هم در چشم زن مظهر اعتماد، نقطه ی اتکا و اعتماد است و محبت خودش را به او در این قالب ترسیم می کند . این دوتا، دو نقش جداگانه از یکدیگر است.
زن وقتی به مرد نگاه می کند با همان چشم محبت و عشق او را درنقش یک تکیه گاه می بیند که می تواند از نیروهای جسمی و فکری او برای پیشبرد کار زندگی استفاده کند، مرد وقتی به زن نگاه می کند به چشم مظهر انس و آرامش می نگرد که می تواند به انسان آرامش بدهد.
اگر مرد نقطه اتکا در زمینه مسائل ظاهرزندگی است،زن هم به نوبه ی خود نقطه ی اتکا است برای مسائل روحی و معنوی زندگی و دریایی است از انس و محبت که می تواند مرد را در این فضای سرشاراز محبت ،از همه ی غصه ها و غم های خودش خارج کند .این ها از توانایی های روحی آنهاست.
گاهی زن ها و شوهرها در زندگی مشترک توقع دارند همسرشان علت ناراحتی و دلخوری شان را تشخیص دهد. بله گاهی همسر به دلایلی مثل غفلت، عدم توجه، مشغله و… از دلیل ناراحتی شما بی خبر است اما شما نیز برای اینکه همسرتان نگرانی و حال بد شما را متوجه شود خاموش و ساکت نباشید و مسئله را برای همسرتان مبهم نگذارید چرا که او سردرگم شده وممکن است تصمیمی که برای تغییر حال شما می گیرد اوضاع را بدتر کند.
بنابر آنچه گفته شد توصیه می شود با گفت و گویی بدون تنش و مشخص کردن مصداق جزئی دلخوری تان مسئله را با آرامش مطرح کنید و سعی کنید برای اینکه همسرتان به گلایه شما اعتنا کرده و جبهه گیری تند نکند،ابتدا از کلیت رفتار و صفات خوبش تمجید و تشکر کنید سپس مشکل جزئی خود را بیان کنید.
رویا طاهری، کارشناس مرکز مشاوره آرامش، اصفهان

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x