اجتماعی استان اصفهان بین الملل تهران جنوب چندر رسانه دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

نحوه تشخیص شایعات در فضای مجازی به چه صورت است + فیلم

نحوه تشخیص شایعات در فضای مجازی به چه صورت است + فیلم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

به گزارش ایکنا، شایعه در فضای مجازی همانند اتفاقی است که در زندگی واقعی رخ می‌دهد فقط با این تفاوت که در فضای مجازی سرعت انتشار شایعه بیشتر است. شایعه مطلب یا خبری است که با وجود تأیید نشدن قطعی آن در بین مردم به عنوان یک حقیقت دست به دست می‌شود و در فضای مجازی با وجود نامعلوم بودن هویت افراد موجب شده تا شایعه که امری مبهم بوده نیز با تحریک این افراد و دامن زدن مغرضانه به این خبر ابهام بیشتری از آن واقعه کذب را در بین کاربران انتشار دهد.

پرسیدن سؤال‌هایی از قبیل واقعاً چه کسی این حرف را زده است؟ آیا فرد معتبر است یا نه؟ منبع اصلی پیام چه شخصی و کجا بوده است؟ اولین قدم در برخورد با مطالبی است که در فضای مجازی با آن‌ها برخورد می‌کنید. در صورت مبهم بودن خبر یا مطلب ارتباط با شایعه را قطع کرده و منتظر تأیید قطعی از مراجع مطمئن باشید.

باید بدانیم که هر مطلبی که در فضای مجازی مشاهده می‌کنیم و می‌شنویم مهر تأییدی بر صحت آن نیست. باید همیشه هوشیار و با نگاهی انتقادی مطالب را بخوانیم و با خبر‌ها برخورد کنیم.

در همین راستا فرهنگسرای رسانه با مشارکت خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با عنوان «باهم یاد بگیریم» کرده است که در ادامه می‌بینید.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x