اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

پنجره واحد مدیریت زمین افتتاح شد

پنجره واحد مدیریت زمین افتتاح شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

پنجره واحد مدیریت زمین در راستای ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری ها است .

پنجره واحد مدیریت زمین، سامانه ای است که به مدیریت گردش اطلاعات بین سازمان‌های مرتبط با ارائه خدمات در حوزه اراضی و املاک و محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان می پردازد.
این سامانه در دهه دوم اسفند با حضور حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری کل استان اصفهان، سلامی، رئیس اداره سایبری و فضای مجازی و میرزایی، رئیس دبیرخانه کارگروه مرکزی پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد شهری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب دادگستری کل استان اصفهان در سالن جلسات شهید تولایی رونمایی شد.
رئیس اداره سایبری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در جلسه رونمایی از پنجره واحد مدیریت زمین با بیان اینکه اجرای این برنامه در راستای ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری ها با توجه به آمار به دست آمده در این زمینه می باشد، اظهار کرد: مدیریت پنجره واحد زمین در استان اصفهان به صورت پایلوت و بعد از استان های قزوین و همزمان با البرز و با راهبری و مدیریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان اصفهان می باشد.
بگفته سلامی، سامانه مدیریت زمین نقش مهمی در پیشگیری از وقوع مفاسد حوزه اراضی و املاک کشور همچنین پیشگیری و جلوگیری از جعل استعلامات، مجوزها و ارتقاء مدیریت منابع حوزه اراضی و املاک ایفاء می نماید.
سلامی، پایش اراضی و نظارت بر مجوزهای صادره از سوی دستگاه های مسئول را از اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و افزود: دستگاه های همکار موظف هستند که با راه اندازی و بهره برداری از این سامانه به تکالیف قانونی خود مبنی بر فراهم شدن زیر ساخت های تبادل اطلاعات با سامانه پنجره واحد مدیریت زمین همکاری لازم را داشته باشند.
به بیان این مقام مسئول، فراهم نمودن اطلاعات مکانی، نقشه های الکترونیکی مورد نیاز، استاندارد سازی استعلامات، فهرست مدارک و اقلام مورد نیاز جهت تشکیل پرونده از مهّم ترین وظایف دستگاه ها در درگاه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین می باشد تا با همکاری و انجام تکالیف قانونی و تعامل دستگاه های مسئول تحقق پیدا کند.
رئیس اداره سایبری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بیان کرد: پنجره واحد مدیریت زمین، مدیریت گردش اطلاعات بین سازمان‌های مرتبط می باشد که ارائه خدمات در حوزه اراضی و املاک را به عهده دارد.
سلامی، تصریح کرد: این سامانه به متقاضیان امور مرتبط با اراضی و املاک کشور امکان می‌دهد تا کلیه مجوز‌های قانونی مرتبط با فعالیت خود را از طریق یک سامانه واحد دریافت نموده و با راه‌اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین از جعل مستندات مالکیت، مجوز‌های فعالیت و استعلامات قانونی پیشگیری نمایند.
بگفته این مقام مسئول با استفاده از این سامانه اراضی زراعی و باغات به صورت مستمر مورد رصد و پایش قرار گرفته و در صورت مشاهده آثار اقدام به تغییر کاربری اراضی امکان پیگیری لازم و به موقع برای دستگاه های متولی امر نظارت بر اراضی زراعی و باغات به سهولت فراهم می گردد.

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x