اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه دسته‌بندی نشده فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

ارزیابی اجرای طرح کمربند سبز توسط نماینده قوه قضائیه

ارزیابی اجرای طرح کمربند سبز توسط نماینده قوه قضائیه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

میرزایی، رئیس دبیرخانه کارگروه مرکزی پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد شهری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و مدیر امور زنان و خانواده و کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان از شیوه اجرای طرح کمربند سبز بازدید نمودند.


کمربند سبز از منظر محیط‌زیستی یکی از مهم‌ترین راهکار‌های مهار گردوغبار است. معمولاً برای اجرای طرح کمربند سبز از گونه‌های سازگار، ماندگار و مناسب با شرایط اقلیمی شهر‌های مورد نظر استفاده می‌شود که این طرح می‌تواند فضای سبز مناطق حاشیه‌ای شهر باشد اما نکته کلیدی در ایجاد این کمربند، تامین منابع آبی کافی است.


در این کمربند‌ها انواع مجموعه‌های فضای سبز تفریحی، ورزشی و گردشگری ایجاد می‌شود. از سوی دیگر، افزایش و توسعه پوشش گیاهی درختان، موجب کاهش میزان آلودگی ناشی از گردوخاک می‌شود. از دیگر اصول توجیهی کمربند سبز شهرها، کاهش آلودگی هواست که اجرای کمربند سبز در اطراف آن‌ها نقش مهمی در زیبایی و کاهش میزان آلودگی هوا دارد.به دلیل قرار گرفتن ایران بر روی کمربند خشک دنیا و نیز وجود مشکل آلودگی هوا در اکثر نقاط شهری پر جمعیت کشور، ایجاد کمربند سبز در نقاط شهری یکی از راهکارهای نو برای حل این مسائل می‌باشد. این پدیده در ایران از دهه قبل مورد توجه قرار گرفت. با توسعه شهرنشینی و مکانیزه شدن زندگی امروزی همگام با پیشرفت روز افزون تکنولوژی آلاینده های زیست محیطی به صورت موضوعی اجتناب ناپذیر در آمده است.
یکی از راهکارهای بسیار مناسب در رفع این آلاینده ها استفاده از سبزینه ها و پوشش گیاهی می باشد که در ضمن رفع این آلودگی ها، اثر سوئی بر محیط زیست نداشته و مهمترین دستاورد آن گامی به سوی توسعه پایدار می باشد.


بررسی پیشرفت طرح، شیوه های آب رسانی و راه های افزایش و گسترش کمربند سبز از جمله موضوعاتی بود که توسط میرزایی، نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه مورد ارزیابی قرار گرفت.

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x