اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

تحقق صددر صدی برنامه اشتغال سال ۱۴۰۰ کمیته امداد استان اصفهان

تحقق صددر صدی برنامه اشتغال سال ۱۴۰۰ کمیته امداد استان اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

امسال با یاری خداوند و تلاش امدادگران در کمیته امداد استان اصفهان تعداد ۱۶ هزار و ۳۹۵ فرصت شغلی تحقق یافت.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، جلسه تبیین عملکرد حوزه اشتغال و خودکفایی و ایجاد فرصت های شغلی سال آینده با حضور دکتر فیروز آبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در اداره کل امداد استان اصفهان برگزار شد.
در این مراسم کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با ارائه گزارش عملکرد حوزه اشتغال و خودکفایی اظهار داشت: امسال با ایجاد ۱۶ هزار و ۳۹۵ فرصت شغلی، از مسیر راهبری شغلی ۵ هزار و ۴۲۳ مورد، هدایت شغلی ۷ هزار و ۱۰۳ اشتغال و از طریق کاریابی ۳ هزار و ۸۶۹ مورد اشتغال برای مددجویان، در واقع تحقق صد در صدی تعهد فرصت شغلی فراهم شده است.
کریم زارع در ادامه با اشاره به اینکه طرح راهبری شغلی به ارتقای کیفیت مشاغل و ایجاد درآمد پایدار کمک می کند، گفت: با این هدف، امسال یک تیم نظارتی با حضور متخصصان حوزه های مختلف شغلی از بین ۷۰ راهبر معرفی شده ۶۳ راهبر را مورد تایید قرار داد.
وی با بیان اینکه در برنامه سال، ایجاد ۲۷ مرکز نیکوکاری تخصصی در نظر گرفته شده بود، افزود: برای مردمی کردن برنامه اشتغال با حضور خیران کارآفرین و نیک اندیشان اصفهانی و با هدف تقویت فرهنگ کار، ۳۴ مرکز نیکوکاری تخصصی در این حوزه راه اندازی شده است.


زارع در این جلسه با اشاره به برخی طرح های اشتغال، بیان داشت: امسال با هم افزایی سازمان بسیج ۷۴ طرح نیروگاه خورشیدی اجرا شد، همچنین با هدف احیای صنعت فرش، با نقشه های نائینی، اصفهانی و یلمه در ۶ ماهه دوم سال ۴۱۸ متر فرش تولیدی مددجویان به فروش رسید.
مدیرکل کمیته امداد استان درخواست کرد؛ به منظور تحقق فرصت شغلی تعریف شده در سال آینده ضروری است، شبکه و شعب بانکی در شهرستان های کم برخوردار، تقویت و توسعه یابد و شرایط تسهیل ضمانت در پرداخت وام مددجویان توسط بانک های عامل در مراکز پیگری شود.
دکتر فیروز آبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در این جلسه به برنامه ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و اظهار داشت: بررسی استعدادهای برتر در میان فرزندان مددجو و مهارت آموزی و ترغیب فرزندان بیکار برای ورود به عرصه اشتغال، همچنین ایجاد مشاغل خرد و خانگی در امتداد کسب و کارهای بزرگ، توسعه اشتغال در مسیر کاریابی و ارتقای کیفیت مشاغل با درآمد پایدار، می تواند زنجیره فقر را قطع کند.

مهدی جمشیدی
انتهای پیام/

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x