اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حوادث مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کلاهبرداری میلیاردی دعانویس مجازی

کلاهبرداری میلیاردی دعانویس مجازی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با تبلیغ دعانویسی و رفع طلسم در فضای مجازی یک شهروند را فریب داده و ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
سرهنگ” سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی وصول شکوائیه یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد ناشناسی در فضای مجازی از او کلاهبرداری کرده پرونده ای در این خصوص در پلیس فتای استان اصفهان تشکیل و کارشناسان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: در بررسی های تخصصی صورت گرفته مشخص شد فرد شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فرد ناشناسی که ادعای رفع طلسم از طریق دعا را می کرده آشنا شده و بنابر درخواست وی مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال را به حساب وی منتقل می کند اما بعد از مدتی که هیچ دعایی برایش ارسال نمی شود با فرد دعانویس تماس می گیرد اما او دیگر به تماس هایش پاسخگو نبوده است.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان و انجام یک سری اقدامات هوشمندانه سرانجام ردپای متهم اصلی پرونده در تهران به دست آمد که ماموران با اخذ نیابت قضائی به این استان رفته و در یک عملیات ضربتی فرد شیاد را دستگیر و به اصفهان منتقل کردند.
سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه متهم پس از روبرو شدن با مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری صورت گرفته اعتراف کرد گفت: با اعتراف صریح متهم وی به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شد اما تحقیقات برای کشف کلاهبرداری های دیگر توسط این مجرم و شناسایی شاکیان و مال باختگان دیگر کماکان ادامه دارد.
این مقام انتظامی با هشدار به کاربران در خصوص کلاهبرداری های افراد شیاد تحت عنوان رمالی و دعانویسی در فضای مجازی گفت: عده ای از افراد فرصت طلب و سودجود برای جذب قربانیان خود اقدام به ارائه مستندات دروغین از افراد که به وسیله آنها گرفتاریشان برطرف شده می کنند که در این خصوص باید مردم هوشیار بوده و فریب این گونه ادعاهای واهی و توخالی را نخورند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x