اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

لزوم رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان در سفر های نوروزی

لزوم رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان در سفر های نوروزی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با توجه به نزدیکی روزهای پایانی سال و آغاز سفرهای نوروزی، رعایت برخی از نکات مهم ایمنی در زمان رانندگی را ضروری و الزامی دانست.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز و آغاز سفرهای نوروزی اظهار داشت: با توجه به نزدیکی روزهای پایانی سال و قصد برخی از همشهریان برای عزیمت به سفر در تعطیلات سال جدید، رعایت برخی از نکات مهم ایمنی در زمان رانندگی ضروری و الزامی است.
وی افزود: همشهریان توجه کنند که از سوار کردن کودکان کم سن و سال در صندلی‌های جلو خودداری کرده، در هنگام رانندگی از تلفن همراه که اغلب سبب حواس پرتی شده استفاده نکنند، از خوردن هرگونه نوشیدنی‌های داغ در پشت فرمان و در هنگام حرکت اجتناب کرده و با رها نکردن زباله و ته مانده خوراکی‌های زائد در جاده‌ها نظافت محیط زیست را رعایت کنند.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان در توصیه‌ای ایمنی به رانندگان بیان کرد: اگر در زمان رانندگی چیزی از دستتان افتاد، فرمان را رها نکرده و برای جستجو و برداشتن آن شی به سمت کف خودرو نروید و با جان خود و دیگر سرنشینان بازی نکنید. همچنین پس از ساعتی رانندگی، وسیله نقلیه خود را در محلی امن نگاه داشته، کمی استراحت کنید، چند قدم راه بروید و اجازه دهید دیگر سرنشینان نیز نفس راحتی کشیده و تمدد اعصاب کنند.
این مقام انتظامی گفت: لازم است که رانندگان در شهرها، روستاها و به طور کلی در مناطق مسکونی با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و مراقب حرکت به هنگام احشام باشند، حداقل ۵۰ متر پیش از پیچیدن به سمت راست یا چپ، چراغ‌های راهنما در جهت گردش دلخواه را بزنند، در بزرگراه‌ها به صورت مکرر خط عوض نکرده و زیکزاک حرکت نکنند و هیچگاه کودکان را در خودرو تنها نگذراند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سر و دست سرنشینان از پنجره‌های خودرو بیرون نباشد و راننده نیز دست خود را از پنجره کناری به طرف بیرون آویزان نکند و اگر راننده دیگری را در حال خلاف راهنمایی و رانندگی مشاهده کردید، با وی درگیر نشده و اجازه دهید ماموران پلیس وی را جریمه کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x