اجتماعی استان بین الملل تصاویر تهران چندر رسانه شمال فرهنگ و هنر مازندران مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

آیین رونمایی از کتاب «جمشید مشایخی در گفت‌وگو با زاون قوکاسیان و ویدا مشایخی»

آیین رونمایی از کتاب «جمشید مشایخی در گفت‌وگو با زاون قوکاسیان و ویدا مشایخی»

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

آیین رونمایی از کتاب «جمشید مشایخی در گفت‌وگو با زاون قوکاسیان و ویدا مشایخی» با حضور نادر مشایخی و جمعی از چهره‌های تئاتر و سینما برگزار شد.

این برنامه توسط مدرسه موسیقی مشایخی و انتشارات مرغابی و با همکاری موزه سینمای ایران یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن فردوس موزه سینما باسخنرانی آقایان مانی سلطانی مدیرانتشارات مرغابی علی نصیریانبهزادفراهانیسعید قطبی زاده استادنادر مشایخی و پخش بخش‌هایی ازفیلم مستند زندگی استاد جمشید مشایخی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آقای مهرتاش مهدوی بود ازدیگر بخش‌های این برنامه اهدای پرتره استادمشایخی که توسط مصطفی رحمانی هنرمند نقاش به تصویر کشیده شده بودبه موزه سینما اهدا گردید

جمشید مشایخی در سال ۱۳۱۳ در تهران متولد شد. او اصالتاً اهل شهرستان تنکابن در استان مازندران بود. وی دارای تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر است. وی سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیردولتی آغاز کرد.

اولین فعالیت هنری وی بازی در تله‌تئاتر «بعد از سی سال» به کارگردانی علی نصیریان در سال ۱۳۳۹ بوده و با ایفای نقش در فیلم کوتاه «جلد مار» هژیر داریوش به همراه فخری خوروش جلوی دوربین رفت. او حتی به خاطر بازی سینمایی‌اش برای مدتی از کار تئاتر اخراج شد.در واقع کار حرفه‌ای خودش را از سال ۱۳۴۹ به‌طور رسمی شروع کرد.

بازی جمشید مشایخی در نقش انسان‌های بی‌رحم و همچنین نقش‌های تاریخی همچون «شازده احتجاب»، «کمال الملک» و رضا تفنگچی/خوشنویس در سریال «هزار دستان» نشانگر از توانایی بازیگری اوست.

او در سال ۱۳۶۳، بابت بازی در دو فیلم گل‌های داوودی و کمال‌الملک، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد.

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x