اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

گیاهان مقاوم‌ به کم‌آبی جایگزین آب‌دوست‌ها می‌شوند

گیاهان مقاوم‌ به کم‌آبی جایگزین آب‌دوست‌ها می‌شوند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

همه ما می دانیم که طی سال های اخیر بحران کم آبی به جدی ترین و مهم ترین دغدغه مردم و مسولان کشور تبدیل شده است. به ویژه در استان اصفهان که طی دهه اخیر شاهرگ حیاتی اش، رودخانه زاینده رود را از دست داده و سفره های آب زیرزمینی اش با خشکسالی نگران کننده ای مواجه شده است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در چنین شرایطی مدیریت صحیح و اصولی منابع آبی موجود یکی از رسالت‌های اصلی در اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری است. سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز که مسولیت صیانت و نگهداری از سرمایه ارزشمندی چون فضای سبز شهر را بر عهده دارد در این راستا مسوولیتی جدی تر و مهم تر بر دوش دارد. این سازمان به دنبال طراحی و اجرای طرح هایی است که ضمن نگهداری از فضای سبز شهری نسبت به کاهش مصرف میزان آب و صرفه جویی در آن نیز گام های بلندی بردارد.

یکی از طرح های قابل توجه این سازمان در این زمینه، طرح حذف گونه های نیازمند به آب فراوان و جایگزینی گیاهان مقاوم به کم آبی است. طرحی که مهدی بقایی، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز چندی قبل بر ضرورت اجرای آن تاکید کرد و کاشت گونه‌های گیاهی با نیاز آبی کم را از برنامه‌های سال آینده سازمان پارک‌ها دانست.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان درباره این اقدام می‌گوید: هرچند بسیاری از گونه های گیاهیِ نیازمند به آب فراوان راندمان اکولوژیک بیشتری برای شهر دارند اما متاسفانه به دلیل شیوع خشکسالی و ضرورت کاهش میزان مصرف آب ناچاریم گونه های مقاوم را هرچند راندمان اکولوژیک کمتری دارند با گونه های نیازمند به آب جایگزین کنیم.

مجید عرفان منش تاکید می‌کند: گیاهانی مانند داغ داغان، نسترن، نوش و بلوط زاگرس از جمله گونه های مقاوم به کم آبی هستند که به زودی در چرخه فضای سبز اصفهان قرار می‌گیرند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x