اجتماعی استان تصاویر تهران فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

هفتمین نشست تخصصی «سینما و گفتگو» در فرهنگ سرای رسانه برگزار خواهد شد

هفتمین نشست تخصصی «سینما و گفتگو» در فرهنگ سرای رسانه برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

هفتمین نشست تخصصی «سینما و گفتگو» با نگاهی به چهلمین جشنواره فیلم فجر، روز شنبه هفتم اسفند ماه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در فرهنگ سرای رسانه برگزار خواهد شد.
در این نشست که با حضور بابک معماری، حسین جمالی و محسن فاخر از اساتید، منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما و هنر ارتباطات و نیز جمعی از هنرمندان و علاقه¬مندان و با رعایت پروتکل¬های بهداشتی برگزار خواهد شد؛ قرار است به نقد و بررسی روند اجرایی چهلمین جشنواره فیلم فجر پرداخته شود.
مهرداد شفق کارشناس ارشد و دبیر این نشست؛ با بیان دلیل برگزاری چنین سلسله مباحث تخصصی گفت: سینمای کشور همواره به چنین نشست¬هایی نیازمند است تا از دریچه نگاه اساتید و منتقدان راهکاری علمی و عملی رسیدن به حد مطلوب اجرایی برای مسئولین و دست¬اندرکاران فراهم گردد. از این رو فرهنگسرای رسانه مفتخر است که میزبان و راهگشای تأثیرگذاری در این مسیر باشد.
بابک معماری کارشناس و مجری این گرد همایی نیز با بیان اهمیت و رویکرد آن، افزود: قرار است چهلمین جشنواره فیلم فجر صرفاً از منظر روند برگزاری برای شناخت نقاط ضعف و قوت و رویکرد آن در داوری و انتخاب آثار، مورد نقد و بررسی کارشناسان و منتقدان قرار گیرد تا زمینه بهبود عملکرد این جشنواره در سال های آتی و انتقال تجربه ها به نسل جوان هنری کشور، فراهم گردد.
وی در ادامه تصریح کرد: خالی بودن جای پیشکسوتان در جشنواره؛ اکران آثار سینمایی کارگردانان جوان در بخش «سودای سیمرغ» به جای «نگاهی نو» یا همان بخش ویژه و افزایش سهم اکران آثار آنان در جشنواره، غایبان جشنواره امسال، تغییر رویکرد موضوعی در داوری و انتخاب فیلم ها و سایر موارد از جمله موضوعات قابل نقد و بررسی در این نشست تخصصی¬ هستند که تلاش می شود با بیان آن¬ها، افق¬های تازه¬ای بر روی مسئولین، مخاطبان و علاقه مندان هنر هفتم، گشوده شود.
ایشان در پایان ضمن اشاره به اهمیت تکرار چنین نشست¬هایی افزود: امید است این روند که ادامه تدبیر ماندگار فرهنگ¬سرای رسانه است، در سال آینده نیز تداوم یابد تا در بستر این حرکت نوین زمینه رشد و تعالی هنر سینمای کشور، فراهم گردد.
شایان ذکر است هفتمین نشست تخصصی «سینما و گفتگو» با نگاهی به چهلمین جشنواره فیلم فجر، روز شنبه هفتم اسفند ماه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در سالن دکتر یونس شکر خواه فرهنگ سرای رسانه، برگزار خواهد شد.

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x