اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

تشویق جوانان به طلاق یا ازدواج سفید از توطئه‌های جدید دشمن در فضای مجازی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان: تشویق جوانان به طلاق یا ازدواج سفید از توطئه‌های جدید دشمن در فضای مجازی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

محمدحسین آقایی، معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز سیاسی و اجتماعی جمعه مورخ ۲۹ بهمن ماه که در محل برگزاری این فریضه الهی واقع در مصلای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک دستگاه مستقل و انقلابی، یکی از برکات ارزشمند انقلاب است. دستگاهی که در حاکمیت انقلاب اسلامی در عین اقتدار و مواجه با فساد و ظلم به عنوان مَلجاء و پناه مظلومان برای احقاق حقوق جامعه به سهولت در دسترس افراد است.
بگفته این مقام مسئول، دستگاه قضائی در ۴۳ سال که از عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد همواره تلاش کرده با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود در راستای اجراء و تحقق عدالت اجتماعی گام بردارد.
ایشان با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مترقی‌ترین و پیشرفته‌ترین قانون اساسی در بین جوامع بشری، بیان داشت: اصل ۱۵۶ این قانون به پشتیبانی از حقوق فردی، اجتماعی، اجرای عدالت، احیای حقوق عامه و گسترش آزادی‌های مشروع و اقدام برای پیشگیری از وقوع جرم به عنوان وظایف مهّم دستگاه قضائی اشاره شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان ادامه داد: مسئولان قوه قضائیه در راستای اجرای وظایف مهّم در گام دوم انقلاب اسلامی با تعیین نقشه راه، ترسیم سند راهبردی و سند تحول قضائی که در دوره کنونی به سند تحقق و تعالی قوه از آن یاد می‌شود، تلاش کرده و به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی و انقلابی بودن و سلامت قضات و ریشه کنی فساد از درون این قوه جامه عمل پوشانند.
آقایی با بیان اینکه قوه قضائیه با طراحی برنامه راهبردی در مواجه با فسادهای اقتصادی کلان و اجتماعی در تلاش است در چارچوب قانون با اقتدار کامل با مفسدان اجتماعی برخورد کند، اذعان کرد: دادگستری کل استان اصفهان در دوره مدیریت جدید با شعار کار جهادی و انقلابی مصمم است تا از تمامی منابع موجود و با بهره‌گیری از امکانات قانونی سایر دستگاه‌های اجرایی در سایه تعامل و همکاری سازنده، حرکت شتابانی را برای برخورد با مفسدان اقتصادی و اجتماعی و کسانی که هنجارهای اجتماعی را بر نمی‌تابند و کف خیابان‌ها با عربده‌کشی آسایش و امنیت شهروندان را برهم می‌زنند و مخل نظم و آسایش جامعه هستند در چارچوب قانون قاطعانه برخورد ‌کند.
بگفته این مقام مسئول، دادگستری کل استان اصفهان خود را در خط مقدم جبهه صیانت از مردم و ارزش‌های اسلامی، دین، جان، مال و نوامیس مردم می‌داند لذا با اقداماتی اثربخش طی دوره‌های گذشته تلاش کرده تا به اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده دست یابد.
وی به تشکیل اتاق فکر و جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان با حضور ادارات کل استان اشاره داشت و ادامه داد: تمامی معضلات اجتماعی، تهدیدات علیه نظام و آسایش مردم و شهروندان را رصد و با ترسیم برنامه و هدف‌گذاری کمی و کیفی برای رفع کامل و یا کاهش این آسیب‌ها رسالت خود را محقق می نمائیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان با ذکر این موضوع که دستگاه قضائی مصمم است ضمن تعیین راهبردهای اساسی با مدیرانی که به هر دلیل در راستای انجام تکالیف خود در حوزه حقوق شهروندی کوتاهی می‌کنند برخورد قانونی داشته باشد، اظهار کرد: متأسفانه معضلات و آسیب‌های اجتماعی علی‌رغم تمام تلاش‌های دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی در حال افزایش است.
آقایی به رشد جمعیت و پیچیده شدن روابط اجتماعی، مشکلات اقتصادی، افزایش حاشیه‌نشینی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین از طرف آحاد جامعه و فقر دانش و سواد رسانه‌ای کافی، جنگ اقتصادی دشمن علیه نظام و هجمه فرهنگی و جنگ نرم رسانه‌ای دشمن علیه باورها اشاره داشت و افزود: در برخی موارد سوء مدیریت‌ها درگذشته و اعتماد به دشمن در مسیر اهداف با دل سپردن به وعده‌های دروغین و پوچ آن و توجه ناکافی به فرمایشات مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و توجه ناکافی درباره شبیخون فرهنگی دشمن علیه ارزش‌های انقلابی از مواردی که امروز موجب افزایش جرایم و ایجاد آسیب‌های اجتماعی شده است.


بگفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان، امروز دشمن با استفاده مطلوب از فناوری‌های نوین و تکنولوژی جدید به ویژه رسانه و شبکه‌های مجازی به گفته رهبری علاوه بر راه اندازی تحریم ظالمانه و جنگ اقتصادی علیه ملت قهرمان و شهیدپرور جمهوری اسلامی ایران در مقابل نظام صف‌آرایی کرده و با راه‌اندازی جنگ نرم و رسانه‌ای درصدد ایجاد یأس در جامعه به ویژه میان جوانان این مرزوبوم می باشد.
آقایی با اشاره به اینکه هدف دشمن، کمرنگ نمودن ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران و ثمره خون شهدا، مجاهدت ایثارگران و جانبازان سرافراز انقلاب است، ادامه داد: دشمن، تلاش می‌کند با برنامه‌های از پیش تعیین شده نوجوانان و جوانان را از مسیر انقلاب دور نماید.
بگفته این مقام مسئول، دشمن در تلاش است که جامعه را با استفاده از تمام امکانات و از طریق شبیخون فرهنگی با ترویج بدحجابی، بی‌حجابی و خاموش کردن چراغ امر به معروف و نهی از منکر از مسیر اسلامی و قرآن و مکتب عاشورا دور سازد.
وی با بیان اینکه دشمن می باورهای دینی مردم را خواهد با ترویج فساد و رفتارهای غیراخلاقی سست نماید تا از این طریق به کانون خانواده صدمات جبران ناپذیری وارد کند، خاطر نشان ساخت: دشمن همچنین سعی دارد مرزهای دینی و اعتقادی را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و متزلزل نمودن اعتقادات اخلاقی، دینی و انقلابی مردم، تصرف کند که هوشیاری در این زمینه لازم است تا با حرکت در مسیر ولایت، توطئه‌ و دشمنی‌ها خنثی گردد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان، اعلام نمود: ملت قهرمان ایران در سایه رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب در گام دوّم انقلاب به این بصیرت و هشیاری رسیده که راه رستگاری و سعادت دنیا و آخرت با تأسی به دستورات مقام معظم رهبری و ارزش‌های دینی و انقلابی محقق می شود.
آقایی با اشاره به اینکه دشمنان بدانند که پیوند مقدس مردم قهرمان ایران اسلامی با ولایت فقیه ناگسستنی و ادامه دار است، تأکید نمود: همانگونه که دشمن در جبهه جنگ خاکی در هشت سال دفاع مقدس در سایه رهبری حکیمانه، مجاهدت سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، جامعه دانشگاهی و همت بالای جوانان این مرز و بوم نابود شد در این جبهه هم به ذلت خواهد نشست.
بگفته وی، نباید از برنامه‌ای که دشمن برای از بین بردن ارزش‌های انقلابی و دینی ایران اسلامی طراحی کرده، غافل شد.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در سخنان مقام معظم رهبری، اذعان کرد: جهاد تبیین برای خنثی سازی اقدامات شوم دشمنان در مقابل ارزش‌های بی بدیل انقلاب اسلامی است و وظیفه ملی است که در این جهاد عظیم شرکت کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان، تصریح کرد: دشمن تلاش می کند نوجوانان و جوانان را با ایجاد بسترهای فساد زا به سمت اماکن آلوده سوق دهد به همین منظور باید بسترهای مناسب برای ازدواج آسان به سبک اسلامی فراهم شود.
آقایی، افزود: نقشه شوم دشمن در رابطه با ترغیب زنان و دختران به بدحجابی و بی‌حجابی باید به نحو شایسته و صحیح برای جوانان بیان گردد.


وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا از تزلزل زندگی مشترک خانوادگی و طلاق جلوگیری شود، خاطر نشان ساخت: برخی شبکه‌های مجازی، اشخاص، بلاگرها، سلبریتی‌ها و افرادی که خود را شاخ فضای مجازی می‌دانند به منظور کسب درآمد بیشتر با رفتار هنجارشکنانه و انتشار تصاویر مبتذل موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده اند.
این مقام مسئول در همین رابطه اضافه کرد: اگر از تهدیدات فضای مجازی غافل شویم صدمات روحی جبران ناپذیری خواهد داشت. تشویق و ترغیب جوانان به طلاق یا ازدواج به سبک غربی یا ازدواج سفید و برپایی جشن طلاق از توطئه‌های جدید دشمن در فضای مجازی است.
و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان با اشاره به اینکه دشمن با حمله به مرزهای اخلاقی و دینی سعی در ترویج زندگی به سبک غربی و غیراسلامی دارد، ادامه داد:. اگر از فضای مجازی به نحو مطلوب استفاده نشود به عنوان مخرب‌ترین و مهلک‌ترین سم در زندگی موجب ناسازگاری در زندگی مشترک می‌شود.

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x