اجتماعی استان بین الملل چندر رسانه حوادث سیاسی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

لحظه به لحظه با تحولات اوکراین؛ ماکرون: جهان برای جنگ طولانی‌آماده باشد

لحظه به لحظه با تحولات اوکراین؛ ماکرون: جهان برای جنگ طولانی‌آماده باشد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

در سومین روز از عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، رئیس‌جمهور فرانسه گفته است که جهان باید برای یک جنگ طولانی‌مدت آماده باشد.

لحظه به لحظه با تحولات اوکراین؛ ماکرون: جهان برای جنگ طولانی‌آماده باشد

»» بخش اول ؛ لحظه به لحظه با تحولات در اوکراین

»» بخش دوم ؛ لحظه به لحظه با تحولات در اوکراین

»» بخش سوم ؛ لحظه به لحظه با تحولات در اوکراین

»» بخش چهارم؛ لحظه به لحظه با تحولات در اوکراین

»» بخش پنجم؛ لحظه به لحظه با تحولات در اوکراین

»» بخش ششم؛ لحظه به لحظه با تحولات در اوکراین

»» بخش هفتم؛ لحظه به لحظه با تحولات در اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در سومین روز از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، گزارش‌هایی از درگیری در خیابان‌های اطراف «کی‌یف» پایتخت اوکراین و پیشنهاد واشنگتن برای خارج کردن «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین و عدم پذیرش از سوی وی منتشر شده است.

بخش هشتم از گزارش لحظه به لحظه از تحولات اوکراین را در زیر دنبال کنید:

۱۱:۵۹ از سکوت تا مخالفت؛ مواضع برخی دولت‌های عربی درباره بحران اوکراین

همزمان با تحولات درگیری بین روسیه و اوکراین، کشورهای عربی مواضع مختلفی را از مخالفت تا دعوت به کاهش تنش‌ها در این خصو ص اتخاذ کردند. (جزئیات بیشتر)

۱۱:۵۴ بورل خواستار صدور قطعنامه ضدروسی در مجمع عمومی سازمان ملل شد

«جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد در ارتباط با رأی‌گیری در خصوص رد قطعنامه محکومیت حمله روسیه به اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل با وتوی روسیه نوشت: «رأی شورای امنیت سازمان ملل، بی‌اعتنایی روسیه به مسئولیت‌ها و تعهداتش به عنوان یک عضو دائم را نشان داد».

وی ادامه داد: «من از تمام جامعه بین‌الملل درخواست می‌کنم تا به نیروها بپیوندند و با تصویب قطعنامه مربوطه در مجمع عمومی سازمان ملل، به پایان تهاجم نظامی روسیه علیه اوکراین کمک کنند».

۱۱:۴۴ تسلیم شدن ۸۰ نظامی اوکراینی در جزیره مار

ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد که ۸۰ نظامی اوکراینی در جریان کنترل جزیره مار تسلیم و به کریمه منتقل شدند.

۱۱:۳۸ زلنسکی: تسلیحات غرب در مسیر اوکراین است

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد گفت: «یک روز جدید در جبهه دیپلماتیک با گفت‌وگو با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه آغا شده است. تسلیحات و تجهیزات از سوی شرکای ما در مسیر اوکراین است. ائتلاف ضدجنگ کار خود را انجام می‌دهد».

زلنسکی همچنین امروز درباره عضویت کشور خود در اتحادیه اروپا اعلام کرد: «لحظه تعیین‌کننده‌ای برای اتمام بحث‌ها و تصمیم‌گیری درباره مسئله عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا است».

وی ادامه داد: «من با رئیس شورای اروپا صحبت کردم و درباره کمک‌های بیشتر برای نبرد مردم اوکراین برای آینده آزاد آنها، بحث و گفت‌وگو کردم».

۱۱:۱۱ روایت متناقض کی‌یف و مسکو از ماجرای جزیره «مار»​

روز گذشته رسانه‌ها و مقام‌های اوکراینی گفته بودند نیروهای مستقر در جزیره مار واقع در دریای سیاه حاضر به تسلیم در برابر نیروی دریایی روسیه نشدند و در حمله آن‌ها کشته شدند.

امروز اما رسانه وابسته به وزارت دفاع روسیه تصاویری منتشر کرده و گفته روز جمعه درگیری در این جزیره صورت نگرفته و نظامیان اوکراینی تسلیم شدند.

۱۱:۰۹ اقدام کشورهای اروپایی علیه خطوط هوایی روسیه

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که بلغارستان، لهستان و جمهوری چک پرواز بر فراز حریم هوایی کشورهایشان را برای خطوط هوایی روسی ممنوع کردند.

۱۱:۰۳ مالزی خواستار کاهش تنش‌ها در اوکراین شد

«اسماعیل صبری یعقوب» نخست‌وزیر مالزی در واکنش به جدیدترین تحولات اوکراین گفت: «مالزی درباره تشدید منازعه در اوکراین نگرانی جدی دارد و از همه طرف‌های می‌خواهد فوراً اقداماتی برای کاهش تنش و جلوگیری از تخریب و کشته شدن انسان‌ها انجام دهند».

۱۰:۵۱ ماکرون: جهان برای جنگ طولانی‌مدت آماده باشد​

 «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی اعلام کرد که «جهان باید برای یک جنگ طولانی‌مدت» در اوکراین آمادگی داشته باشد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x