اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حوادث مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کلاهبرداری اینترنتی در قالب فروش پلی استیشن

کلاهبرداری اینترنتی در قالب فروش پلی استیشن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری فردی که با درج آگهی فروش دستگاه پلی استیشن یکی از شهروندان را فریب داده و بالغ بر ۷۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
سرهنگ”غلامرضا براتی “ در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه  فرد ناشناسی در فضای مجازی از وی کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از فرد شاکی مشخص شد وی  در یکی ازسایت های تبلیغاتی با آگهی در زمینه فروش دستگاه پلی استیشن  مواجه شده و با فروشنده  تماس برقرار می کند که این فرد از او می خواهد تا مبلغ ۷۰میلیون ریال را به حسابش واریز کند تا کالا برایش ارسال شود اما پس از واریز وجه نه تنها کالایی برای شاکی ارسال نشده بلکه فروشنده دیگر جوابگوی تماس هایش نبوده است.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر عنوان داشت: ماموران پلیس فتا حسب دستور قضایی با بررسی های تخصصی در فضای مجازی هویت متهم را  شناسائی و در یک عملیات ضربتی نسبت به دستگیری وی اقدام کرده و با پیگیری های خود  مبلغ برداشت شده را به حساب شاکی بازگرداندند.
این مقام انتظامی در خاتمه خاطر نشان کرد:  پایین بودن بیش از حد قیمت می‌تواند ترفندی برای ایجاد هیجان و عجله در افراد برای خرید سریع کالا و یا دریافت بیعانه باشد، بنابراین به شهروندان توصیه می کنیم قبل از خرید اینترنتی و واریز وجه به حساب فروشنده اطلاعات کافی از سایت مورد نظر،شخص فروشنده و جنس خریداری شده بدست آورده و تا زمانی که آن جنس را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده اند از پرداخت وجه خودداری نمایند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x