اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حوادث مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کشف ۷۸۶ فقره سرقت طلاجات از منازل اصفهانی ها

کشف ۷۸۶ فقره سرقت طلاجات از منازل اصفهانی ها

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان با هشدار به مردم در خصوص نگهداری طلاجات در منازل خود از کشف ۷۸۶ فقره سرقت طلاجات از منازل طی مدت ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.
سرهنگ” حسین تُرکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: با اقدامات پیچیده و هوشمندانه، گشت های کلانتری ها ، گشت های کمین و شکار و تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان ۸۵ باند سارقان منزل منهدم و ۷۸۶ فقره سرقت منزل کشف شده و در این رابطه قدرت کشف این پلیس نیز ۱٫۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه ۴۵ درصد از سارقان منزل دستگیر شده توسط کارآگاهان پلیس آگاهی غیر بومی بوده و در حرکت می باشند و افزود: درصد قابل توجهی از سارقان، سابقه دار و از مرتکبین تکرار جرم هستند.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان بیشترین روزهای وقوع سرقت منزل را روزهای پنجشنبه و جمعه وساعات سرقت ها را بین ساعات ۱۷ تا ۲۲ شب عنوان کرد و گفت: سارقان در قالب گروه های ۳و ۴نفره پس از اطمینان از عدم حضور ساکنین مرتکب سرقت می شوند.
سرهنگ تُرکیان با هشدار به مردم در خصوص نگهداری طلاجات در منازل خود گفت: ۹۰ درصد سرقت های صورت گرفته از منازل اصفهانی ها سرقت طلاجات، نقره جات، پول و ارز خارجی است.
این مقام انتظامی به جسارت سارقان در سرقت از منازل مردم اشاره کرد و گفت: بسیاری از شهروندان تصور می کنند که پول و طلاهایشان را در گاو صندوق نگهدارند دیگر سارقان نمی توانند آنها را با خود ببرند اما ما با پرونده ای روبرو بودیم که سارقان گاوصندوق حاوی طلاجات را از طبقه سوم یک ساختمان به سرقت برده بودند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه منزل مکان امنی برای نگهداری حجم بسیار بالایی از طلاجات نیستند اظهار داشت: توصیه ما به شهروندان این است که طلاجات ، ارز و اشیای با ارزش خود را به صندوق امانات بانک ها بسپارند یا در گاوصندوق هایی که در دیوار تعبیه شده و مخفی هستند قرار دهند و منازل خود را به چراغ های تایمردار، آیفون های هوشمند و دزدگیر مجهز کنند و هرگونه تردد افراد مشکوک در محله خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان همچنین موضوع حفظ صحنه های سرقت منزل را به منظور دستیابی کارآگاهان به آثار و ادله جرم بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: به شهروندان توصیه می کنیم در صورت وقوع سرقت منازل خود بلافاصله با پلیس تماس گرفته و از دست زدن و بهم زدن وسایل منازل تا زمان رسیدن اکیپ کارآگاهان بررسی صحنه جرم خودداری کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x