اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر تهران جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

وزیر ارتباطات: حق السهم دولت از اپراتورها صرف توسعه حوزه ثابت می شود

وزیر ارتباطات: حق السهم دولت از اپراتورها صرف توسعه حوزه ثابت می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح طرح توسعه شبکه دسترسی ثابت اعلام کرد دولت تصمیم گرفته است تمامی حق‌السهم خود از درآمد اپراتورهای ثابت و پنج درصد از حق‌السهم اپراتورهای همراه را صرف پروژه توسعه فیبرنوری در کشور کند.
 
به گزارش اداره کل ارتباطات واموربین الملل شرکت مخابرات ایران، در مراسم افتتاح طرح توسعه شبکه دسترسی ثابت ، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد دولت تصمیم دارد پنج درصد از ۲۸ درصد حق‌السهمی که اپراتور‌های تلفن همراه به دولت می‌پردازند و کل سه درصد حق‌السهم توسعه‌دهندگان اینترنت ثابت را به‌ عنوان آورده دولت در پروژه توسعه شبکه دسترسی اینترنت ثابت هزینه کند. در صورت تحقق این برنامه، پس از واگذاری شرکت مخابرات ایران به بخش غیردولتی، این نخستین بار است که دولت بخشی از درآمدهای خود از این حوزه را به صورت مستقیم صرف توسعه شبکه ارتباطی می‌کند.
 
زارع‌پور این پروژه را یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت سیزدهم برشمرد و گفت: شاید یکی از سخت‌ترین کارها را انتخاب کردیم چراکه این کار هم زمان‌بر است و هم نیازمند هماهنگی بین دستگاهی است و هم باید بخش خصوصی پای کار باشد. تدارکات خاصی نیاز داریم و باید زیرساخت‌های لازم را برای این کار فراهم کنیم.
 
به گفته وزیر ارتباطات، در یکی از بند‌های تبصره ۷ لایجه بودجه ۱۴۰۱ که به تصویب کمیسیون تلفیق مجلس هم رسیده است، تمام دستگاه‌های اجرایی کشور مکلف شدند زیرساخت خود را در صورت نیاز برای توسعه شبکه فیبر کشور با تعرفه مصوب کمیسیون، در اختیار بخش خصوصی قرار دهند.
 
وی اعلام کرد: به‌ زودی پروژه افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت شبکه زیرساخت کشور را خواهیم داشت و قراردادش هم در روزهای آینده رونمایی خواهد شد. بر این اساس و در یک فرایند ۹ ماهه، برای اولین بار با استفاده از تجهیزات تولید داخل، ۷۰ درصد در گام اول برای سال ۱۴۰۱ به ظرفیت شبکه زیرساخت اضافه خواهد شد. به گفته وزیر ارتباطات، هدف‌گذاری این پروژه در یک بازه زمانی سه‌ساله این است که ظرفیت ۳۰ ترابیت بر ثانیه به ۱۲۰ ترابیت بر ثانیه برسد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x