اجتماعی استان اقتصادی تصاویر تهران جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

جشنواره «به وقت تولید» توسط معاونت صدا برگزار شد

جشنواره «به وقت تولید» توسط معاونت صدا برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

همزمان با روز اقتصاد مقاومتی، جشنواره «به وقت تولید» توسط معاونت صدا و با محوریت رادیو اقتصاد با حضور کارآفرینان،فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و مدیران رسانه ملی برگزار شد.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی مدیر رادیو اقتصاد با مهم دانستن تولید گفت: مطابق با برنامه ریزی های صورت گرفته فرایندی داشتیم که طی آن محصولات داخلی را به نظرسنجی گذاشتیم و پرسیدیم مخاطب داخلی چقدر حاضر است کالای خارجی را کنار بگذارد و به کالای تولید داخل رای بدهد! محصولات مختلفی در کشور معرفی و به رای مردم گذاشته شد و مشخص شد که نه تنها برای تولید داخل تعصب داریم که در هر صورت انگیزه و اولویت ما خرید کالای داخل است.
وی افزود: امروز می‌توانیم در یک فرایند رقابتی و در مقایسه با کشورهای دنیا محصولات خود را عرضه کنیم. این اتفاق خوب به ما انگیزه داد تا یک رو به جلو برویم و حتی وارد رقابتی بین المللی شویم.

اسماعیلی با اشاره به نقش راهبردی تولیدکنندگان در کشور گفت: افراد حاضر در این جشنواره قهرمانان ملی هستند، کسانی که چهره‌های کشور را به حرکت در می‌آورند و همین باعث می‌شود که بسیاری از اتفاقات بزرگ کشور را رقم بزنند.

موتور محرکه اقتصاد مقاومتی مردم هستند

دکتر شاهید مظفری قائم مقام معاون صدا نیز ضمن اشاره به نقش راهبردی رسانه در راستای هم افزایی های مرتبط با تولید بیان داشت: اقتصاد مقاومتی یک گرانیگاه دارد که با مرکزیت اصلی قدرت رسانه ارتباط دارد و آن مردم است. موتور محرکه اقتصاد مقاومتی مردم هستند و اگر بخواهیم ویژگی‌های آن شکل بگیرد راهی نداریم جز اینکه از ظرفیت عظیم رسانه استفاده کنیم. صدای مردم باید از این رسانه شنیده شود و کار رسانه در دوره جدید این است که رسانه تبدیل شود به ظرفیتی برای شنیدن صدای کسانی که صدایشان شنیده نمی‌شود و این با همان اهداف رسانه مقاومتی همخوان است.

در ادامه علی رسولیان معاون وزیر صمت و ریس شرکت های شهرک های صنعتی گفت: شرکت‌های بسیار خوبی در حوزه دانش بنیان در شهرهای مختلف شکل گرفته‌اند، تولیداتی که قابل باور نیست با این سطح از کیفیت ساخته و صادر می‌شود و این میان باید به کارآفرینان توجه کرد که فعالیت بسیار خوبی داشته‌اند. وی افزود: در سیاست اقتصاد مقاومتی یکی از اتفاقات مهم توجه به تولید و مردمی کردن اقتصاد است و اینکه دولت نقش هدایت‌گری داشته باشد.در سازمان صنایع کوچک دو وظیفه مهم داریم یکی تامین زیرساخت هاست تا فعالان اقتصادی بتوانند تولیدات خود را داشته باشند و دیگری کمک به بنگاه‌های کوچک و بزرگ و فعالان اقتصادی است که فکر می‌کنم چندان نتوانسته‌ایم نیازهای آنها را تامین کنیم.
او ادامه داد: ما امسال موفق شدیم بیش از ۱۸۰۰ واحد راکد را به تولید برگردانیم و امیدوارم قدم‌های موثری برای کمک به فعالان اقتصادی داشته باشیم.

میرتاج الدینی نماینده مجلس با مهم دانستن نقش رسانه ها در تبلور اقتصاد مقاومتی گفت: از یکشنبه لایحه بودجه در صحن بررسی می‌شود که فکر می‌کنم تا بیستم اسفند نهایی شود و تحویل دولت داده می شود. این بودجه ویژگی‌های دارد. یکی رشد هشت درصدی است که این رشد هشت درصدی با تولید هدف‌گذاری شده است.

ما هنوز از خود تحریمی ها در رنج هستیم

وی تصریح کرد: ما هنوز به این نقطه نرسیدیم که همه جامعه یک صدا از تولید حمایت کنند ما هنوز از خود تحریمی ها در رنج هستیم.

در پایان مراسم همه کارآفرینان جشنواره «به وقت تولید» تجلیل و تقدیر شدند.
بر این اساس دکتر پروین برادران تولید کننده کود ارگانیک و اسیدهای روغنی؛
مهندس میر صابری تولید کننده تجهیزات دامی؛
مهندس گرجی تولید کننده ابزارآلات؛ طاهره بختیاری تولید کننده خمیر بازی؛
منیژه اکرم تولید کننده میوه خشک ؛
الهه اکبر نژاد تولید کننده در زمینه گلخانه پرتابل؛
مهندس قاسمی تولید کننده نوشت ابزار ایرانی اسلامی؛
مهندس موسوی تولید کننده کیف و ملزومات آموزشی؛
مهدی میرشکاری تولید محصولات بازیافتی و کاندیدای ثبت رکورد در کتاب گینس و
همچمین مهندس نیاورانی، مهندس محبی، مهندس صابری، حمیدرضا علیشاه، مهندس دنیا پیما و دکتر مجید افتخاری تقدیر شدند.

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x