اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

اجرای طرح توقف اجباری خودروها در جاده های استان اصفهان

اجرای طرح توقف اجباری خودروها در جاده های استان اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ “اصغر زارع”  در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: یکنواختی راه راننده را دچار هیپنوتیزم جاده ای کرده و کم کم او  خسته و خواب آلود می شود که اگر برای چند ثانیه پلک هایش روی هم قرار گیرد چه حوادث دلخراش و جبران ناپذیری رخ خواهد داد.

وی افزود: به همین منظور و با توجه به یکنواختی جاده های استان اصفهان، پلیس راه این استان برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان  اقدام به اجرای طرح توقف اجباری خودروها کرده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در این طرح  خودروهای عبوری در مکان و پارکینگ های ایمنی که پیش بینی شده است متوقف و راننده چند دقیقه ای از خودرو پیاده و در معرض هوای تازه قرار می گیرد که این کار باعث جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی راننده در طی مسیر می شود.

سرهنگ زارع با اشاره به استقبال رانندگان از طرح مذکور  به رانندگان  توصیه کرد که تلاش کنند تا در راه های یکنواخت  دچار هیپنوتیزم جاده ای نشوند و گفت:  حرکت مداوم چشم ها و خودداری از تمرکز و همچنین رعایت سرعت های مجاز و توصیه شده می تواند در جلوگیری از هیپنوتیزم جاده ای به رانندگان کمک کند.

این مقام انتظامی بیان داشت:  پدیده باریک بینی و کاهش زاویه دید  دو آسیب پنهان در زمان رانندگی در راه های برون شهری و جزو علل پنهان تصادف هستند که می توانند خطرات غیر قابل پیش بینی را برای رانندگان ایجاد کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x