اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

سبک مسجد محوری کمیته، الگوی پلیس امروز

سبک مسجد محوری کمیته، الگوی پلیس امروز

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

فرمانده انتظامی استان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد صدور فرمان تشکیل کمیته انقلاب اسلامی با فرمان امام راحل، سبک فعالیت مسجد محوری نیروهای کمیته در ابتدای انقلاب اسلامی را الگوی پلیس امروز عنوان کرد.
سردار” محمدرضا میرحیدری” در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان کمیته انقلاب اسلامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: کمیته انقلاب اسلامی در حقیقت اولین نهاد انقلابی بود که کمتر از ۲۴ ساعت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در بیست و سوم بهمن ماه سال ۵۷ با صدور فرمان امام راحل تشکیل شد و از آن تاریخ رویش کمیته انقلاب اسلامی را در جای جای ایران اسلامی شاهد بودیم.


وی از کمیته، به عنوان اولین دژ مستحکم نظام در برابر بدخواهان نظام ، ته مانده های رژیم ستمشاهی و همچنین گروه های انحرافی همچون گروه فرقان، سازمان فدائیان خلق ، سازمان مجاهدین خلق و …نام برد و افزود: در آن زمان هم نظام و هم امنیت مردم به شدت در معرض تهدید بود و در آن بحبوحه این نیروهای کمیته بودند که به میدان آمده و مسئولیت خطیر حفاظت از انقلاب و مردم را برعهده گرفتند .


فرمانده انتظامی استان اصفهان، شناسایی و متلاشی شدن یکی پس ازدیگری خانه های تیمی منافقان و گروه های ملحد و معاند نظام به دست نیروهای سلحشور و ولایی کمیته انقلاب اسلامی را از مهمترین دستاورد های این نیروی ارزشمند در دهه اول انقلاب ذکر کرد و اظهار داشت: کم کم سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات هم از بدنه همین کمیته انقلاب اسلامی شکل گرفت.
سردار میرحیدری به رشادت نیروهای کمیته انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: ابتدا با تشکیل تیپ قوامین و تیپ موسی بن جعفر (ع) و در اواخر سال ۶۵ نیز با تشکیل لشکر ۲۸ روح الله، نیروهای کمیته انقلاب اسلامی در عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس شرکت کرده و موفقیت های زیادی را بدست آوردند و شجاعانه از کیان نظام اسلامی حفاظت و حراست کردند.
وی افزود:امروز هم این عزیزان همچنان درعرصه های مختلفی که حضور دارند به عنوان نیروهای انقلابی و ولایی در جهت حراست از انقلاب اعلام آمادگی می کنند و ما هم این افتخار را داریم که از وجود آنها در اجرای هرچه بهتر ماموریت های خود به عنوان مشاور و راهنما استفاده می کنیم.


سردار میرحیدری به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در خصوص  الگو برداری از سبک مسجد محوری نیروهای کمیته  در راستای حفاظت و حراست از انقلاب اشاره کرد و افزود: امروز این موضوع به عنوان یک ایده و الگو مورد توجه فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و تمامی فرماندهان انتظامی در سراسر کشور قرار گرفته است.
این مقام ارشد انتظامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کمیته انقلاب اسلامی بیان داشت: هر ساله با حضور فرمانده کل انتظامی کشور از زحمات و تلاش های بی شائبه پیشکسوتان کمیته انقلاب اسلامی برای تامین امنیت کیان اسلامی تجلیل می شود و در همین جلسات نیز همچنان شاهد حضور فعال و اعلام آمادگی این عزیزان برای دفاع از کشور هستیم که انصافاً باید این روحیه و انگیزه بالا را قدر بدانیم.


وی در خصوص شکل گیری کمیته انقلاب اسلامی در اصفهان نیز گفت: در روزهای اول انقلاب این نهاد همانند سایر استان ها در استان اصفهان شکل گرفت اما متاسفانه به دلیل فعالیت های باند “سید مهدی هاشمی” و ترور فرمانده کمیته انقلاب اسلامی استان اصفهان شهید بزرگوار سردار “بحرینیان” که در سال ۶۰ واقع شد، کمیته انقلاب اسلامی استان به دلیل اختلافات به وجود آمده منحل شد اما مجدداً در سال ۶۵ با رویکرد جدیدی تشکیل و از همان ابتدا نقش محوری را در امنیت شهری استان ایفا کرد.
سردار میرحیدری به نقش مؤثر کمیته انقلاب اسلامی استان اصفهان در امنیت کشور اشاره کرد و افزود: در دفاع مقدس هم کمیته انقلاب اسلامی استان اصفهان اعزام های زیادی به جبهه های حق علیه باطل داشت و شهدای زیادی تقدیم نظام کرد و در بحث مبارزه با مواد مخدر هم اقدامات قابل توجهی انجام داده و در این ارتباط جمعی از نیروهای کمیته اصفهان در منطقه عملیاتی کویری شرق استان در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر به درجه رفیع شهات نائل آمدند و در کل می توان گفت که کمیته انقلاب اسلامی استان اصفهان در ایجاد امنیت کشور نقش مؤثری ایفا کرده است.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x