اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حوادث مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

اخاذی از شهروندان به بهانه فالگیری و رمالی

اخاذی از شهروندان به بهانه فالگیری و رمالی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس فتای استان از شناسایی عامل کلاهبرداری و تهدید از شهروندان به بهانه فالگیری و رمالی خبر داد.
 
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با ارائه مرجوعه قضایی توسط خانم جوان به این پلیس و طرح شکایت با موضوع کلاهبرداری از وی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: شاکی عنوان داشت از طریق شبکه‌های اجتماعی با شخصی که ادعای فالگیری و رمالی و حل کردن مشکلات را داشت ارتباط گرفته و سپس متهم از وی درخواست ارسال تصاویر شخصی کرده است و پس از دریافت با تهدید شاکی نسبت به انتشار آن‌ها اقدام به اخاذی از وی کرده است.
رئیس پلیس فتا ادامه داد: : با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان این پلیس متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شد و در برابر مستندات ارائه شده به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد.
وی عنوان داشت: متهم با درج آگهی جعلی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی با قربانیان ارتباط برقرار کرده و با دسترسی به تصاویر خصوصی آن‌ها از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.
سرهنگ مرتضوی به شهروندان و بخصوص افراد جویای کار توصیه کرد: افراد سودجو ترفندهای مجرمانه را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا شهروندان به تبلیغات اغواکننده و فریبنده که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود، اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x