اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

۹۲۱روستای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان دارای تلفن خانگی هستند

۹۲۱روستای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان دارای تلفن خانگی هستند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیر مخابرات منطقه اصفهان با اعلام این خبر گفت: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، هم اکنون از ۹۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان، تعداد ۹۲۱ روستا دارای تلفن خانگی هستند و تعداد ۳۴۲ روستا به شبکه فیبر نوری متصلند.

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، اسماعیل قربانی در آستانه برگزاری چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب با اشاره به دستاوردهای مخابراتی استان پس از پیروزی انقلاب اظهار کرد: امروز مفتخریم که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ۱۳۸۴ روستای استان تحت پوشش اینترنت نسل سوم و چهارم همراه اول و ۱۷۰۰ روستا نیز تحت پوشش شبکه نسل دوم هستند و  همچنین ۳۶۸۰ کیلومتر جاده ی اصلی و ۱۱۹۰ کیلومتر جاده ی فرعی به ترتیب پوشش ۳G/4G و ۲G دارند.

وی افزود: ضریب نفوذ مشترکین  همراه اول استان با هفت میلیون و چهارصد هزار تلفن همراه مشغول بکار ۱۳۸ درصد بوده و تعداد ۲۳۶۵ سایت در استان دارای تکنولوژی G4  و تعداد ۲۰۴۸ سایت دارای تکنولوژی G3 می باشند.

قربانی اظهار داشت: ۲ میلیون و ۴٨٠ هزار مشترک مشغول بکار  تلفن ثابت، بیش از ۶۰۰ هزار مشترک فعال سرویس باند پهن و هفت میلیون و چهارصد هزارتلفن همراه مشغول بکار در استان وجود دارند که با توجه به جمعیت پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان، مخابرات بطور متوسط به ازای هر نفر دو خدمت مخابراتی ارائه میکند.


مدیر مخابرات منطقه اصفهان عنوان کرد: در استان اصفهان حدود شش هزار و ۱۸۰ پورت پرسرعت دیتا (VDSL ) دایر داریم که پنج هزار و ۹۲۵ پورت از آن فعال و در حال استفاده.

اسماعیل قربانی  با اشاره به شاخص سرویس فیبرخانگی (FTTH) در سطح استان گفت: در حال حاضر تعداد ۱۷۱ هزار و ۱۰۰  پورت  ظرفیت سازی بالقوه  و ۶۹ هزار پورت ظرفیت بالفعل در زمینه فیبر خانگی در سطح استان داریم که تعداد ۳۰ هزار پورت آن فعال و مشغول بکار است.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x