اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حوادث مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

نقشه فروش عتیقه ها ناکام ماند

نقشه فروش عتیقه ها ناکام ماند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سردار” محمدرضا میرحیدری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت:ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان در پی کسب اطلاع از حضور تعدادی قاچاقچی عتیقه در این شهرستان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات تخصصی صورت گرفته مشخص شد قاچاقچیان تعداد قابل توجهی اشیای تاریخی را به منزل فردی منتقل کرده و قصد فروش آنها را دارند که بلافاصله ماموران با هماهنگی مقام قضائی وارد عمل شده و به محل اعزام و در یک عملیات منسجم و هوشمندانه ۴ نفر از قاچاقچیان عتیقه را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران در بازرسی از این منزل ۴۱ عدد شمعدان و ظروف سفالی و ۹۹۹ سکه تاریخی را کشف کرده و تحویل اداره میراث فرهنگی شهرستان دادند.

سردار میرحیدری با بیان اینکه طبق اعلام کارشناسان مربوطه اشیای عتیقه مکشوفه مربوط به دوره هخامنشیان با قدمت بیش از ۲ هزار سال بوده و ارزش آنها نیز ۲۰۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند. فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه با هوشمندی و اقدام سریع و بهنگام ماموران نقشه فروش و خروج آثار تاریخی و میراث ملی کشور ناکام ماند گفت: برخورد با قاچاقچیان عتیقه در دستور کار جدی پلیس است و از شهروندان هم می خواهیم در صورت اطلاع از فعالیت این گونه افراد سودجو و فرصت طلب که  به میراث ملی کشور دستبرد می زنند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x