اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

برپایی نمایش عکس زیبایی‌های ناژوان در نقش‌خانه اصفهان

برپایی نمایش عکس زیبایی‌های ناژوان در نقش‌خانه اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره عکس طبیعت ناژوان در گالری نقش‌خانه حوزه هنری اصفهان افتتاح شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، «عکس» ثبت می‌شود و ثبت می‌کند تاریخ را در لحظه‌ و آنی، تا به یادگار بماند آنچه امروز چشمان ما به زیبایی‌اش خیره شده است.

عکس رسانه است و پیام‌آور ارزش‌ها، آداب، سنت‌ها، زیست بوم و جغرافیای زندگی امروز. عکس، هنری عاری از دخل و تصرف است و پیام امروز را در رگه‌های به هم تنیده زمان به آیندگان منتقل می‌کند.

ثبت تصویریِ آنچه چشم‌های ما می‌بیند با ابزار دوربین از ارزشی فوق‌العاده برخوردار است، این ارزش زمانی دوچندان می‌شود که زیبایی‌های زندگی امروز ما در عکس مستند شود.  یکی از این زیبایی‌ها طبیعت بوده که در اصفهان، ناژوان را در بر می گیرد.

طبیعت چهار فصل و زیبایی‌های خدادادی، ناژوان را به مهمترین منطقه گردشگری طبیعی در شهر اصفهان بدل ساخته و هر گردشگر و مسافر و شهروندی که پایش به جاده‌های پر رمز و راز ناژوان باز می‌شود ناخودآگاه با ابزارهای امروزی به ثبت زیبایی‌های این منطقه می‌پردازد.

جشنواره و نمایشگاه عکس طبیعت ناژوان نیز با ایده انتقال زیبایی‌های این منطقه ویژه گردشگری برگزار شد تا آثار به یادگار مانده از چهار فصل ناژوان در تاریخ فرهنگ و هنر اصفهان ثبت و ضبط شود.

ثبت زیبایی‌های ناژوان از نگاه مخاطبان

معاون فرهنگی شهردار اصفهان در این باره گفت: ناژوان از مناطق ویژه گردشگری اصفهان است که طبیعت آن همچنان حفظ شده، این منطقه در واقع ریه‌های شهر محسوب می‌شود و جایگاه خاصی در حوزه گردشگری اصفهان دارد.

مجتبی ‎شاهمرادی افزود: هدف ما از برپایی این جشنواره و نمایشگاه توجه ویژه به جنبه‌های دیگر از گردشگری اصفهان بود چرا که پیش از این، بارها در رویدادهای متفاوت به آثار و ابنیه تاریخی اصفهان توجه شده و لازم بود این بار نگاه ویژه‌ای به ناژوان صورت گیرد.

وی بیان کرد: ناژوان از مناطق جذاب گردشگری اصفهان است که خانواده‌ها از زیبایی‌های آن بهره می‌برند. آنچه مخاطب را به این منطقه می‌کشاند عکس و فیلم است، به گونه‌ای که گردشگر در این منطقه خود در پی به ثبت رساندن زیبایی‌هایی است که به چشم می‌بیند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: هدف ما از برپایی این نمایشگاه، شناساندن جاذبه‌های طبیعی اصفهان بود تا مردم این ظرفیت طبیعی را بیشتر شناخته و بتوانند درشرایط فعلی کرونا با حضور در این محیط بخشی از فشار و استرس خود را بکاهند.

شاه‌مرادی تصریح کرد: این عکس‌ها می‌تواند بعد از انتشار در فضای مجازی سبب جذب گردشگر شود و سندی است تا در آینده با رجوع به آن از وضعیت امروز ناژوان مطلع شویم.

نمایش ۴۴ اثر برگزیده در نمایشگاه عکس طبیعت ناژوان

دبیر این جشنواره نیز درباره نحوه برگزاری این رویداد هنری و نمایشگاه آن، گفت: پس از اعلام فراخوان اولیه و طی مدت زمان یک هفته‌ای، شروع به دریافت آثار کردیم و در نهایت، تعداد ۸۲۴ اثر از ۱۹۸ شرکت کننده به دبیرخانه رسید.

محمد آذربرزین با بیان اینکه داوری آثار طبق زمان بندی ۱۲ دی ماه در اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان انجام شد،  افزود: این جشنواره در دو بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای و موبایل‌گرافی برگزار شد که در هر بخش سه نفر به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند و با نظر هیات داوران و مساعدت مسئولان برگزاری، دو نفر نیز جهت دریافت عنوان شایسته، مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در نهایت از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه، ۴۴ عکس از ۲۸ نفر برای شرکت در نمایشگاه انتخاب شد.

گفتنی است؛ نمایشگاه عکس “طبیعت ناژوان” به همت اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، مدیریت طرح ساماندهی ناژوان، حوزه هنری، انجمن عکاسان مطبوعاتی و کانون عکس اصفهان برپا شده که علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا ۲۲ بهمن‌ماه(همه روزه به جز روزهای تعطیل) از ساعت ۱۰ تا ۱۹ به گالری نقش‌خانه واقع در خیابان آمادگاه، مجتمع فرهنگی هنری سوره مراجعه کنند.

روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x