اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

اختراع سرباز وظیفه و رفع مشکل چراغ های راهنمایی هنگام قطعی برق

اختراع سرباز وظیفه و رفع مشکل چراغ های راهنمایی هنگام قطعی برق

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرباز وظیفه پلیس راهور اصفهان که با اختراع خود مشکل قطعی برق چراغ های راهنمایی و رانندگی را حل کرده بود توسط رئیس پلیس راهور فرماندهی کل انتظامی کشور مورد قدردانی قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، تابستان امسال که با مشکل قطعی برق در مناطق مختلف شهر اصفهان مواجه بودیم، چراغ های راهنمایی و رانندگی تقاطع ها هم قطع می شدند و همین امر مشکلات فراوانی را برای عبور مرور رانندگان ایجاد می کرد و در برخی موارد نیز باعث بروز تصادف می شد.
در این بین مردم به پلیس گله و شکایت می کردند در حالی که مسئولیت زیرساخت های چراغ های راهنمایی و رانندگی برعهده شهرداری ها است و پلیس هیچ نقشی در این خصوص ندارد و تنها می تواند با گذاشتن مامور مشکل را حل کند و به همین منظور نیز به اداره برق شهرستان اعلام کرد تا قبل از قطع کردن برق یک منطقه به پلیس راهور اطلاع دهد تا سر تقاطع آن منطقه مامور یا مامورانی را کارگیرد.
چالش قطعی چراغ های راهنمایی و رانندگی همچنان به عنوان دغدغه اصلی پلیس راهور بود تا اینکه یکی از سربازان وظیفه پلیس راهور استان اصفهان قطعه ای را اختراع کرد که با نصب آن بر روی چراغ های راهنمایی و رانندگی می توانست مشکل قطعی برق این چراغ ها را برای همیشه حل کند. پس از اینکه اختراع این سرباز جوان و نخبه استان مراحل آزمایش های خود را طی کرد از سوی کارشناسان مورد تائید قرار گرفته و ثبت رسید.


حالا خبر رسیده که اختراع سرباز وظیفه پلیس راهور اصفهان در حضور رئیس پلیس راهور فرماندهی کل انتظامی کشور نیز رونمایی شده و وی از این اقدام هوشمندانه و سنجیده که در راستای خدمت رسانی به مردم صورت گرفته قدردانی کرده و خواستار استفاده آن در سایر استان ها شده است. همچنین طرح مذکور با استقابل شهرداری تهران مواجه شده و قرار بر این شده تا نسبت به تولید انبوه و نصب آن بر روی چراغ های راهنمایی و رانندگی تقاطع ها از آن استفاده شود.
سرهنگ”محمدرضا محمدی” رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در این طرح با اصلاح مدارهای موجود؛ مصرف برق چراغ های کنترلی تقاطع ها تا ۷ برابر کاهش پیدا می کند.
وی، کاهش هزینه های اولیه تا ۵ برابر، کاهش هزینه تعمیر و نگهداری تا ۵ برابر و متناسب بودن با فناوری های آینده و تابلو کنترل های دیجیتال را از دیگر ویژگی های این اختراع برشمرد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه برای حل مشکل قطعی برق چراغ های راهنمایی و رانندگی تقاطع ها نیازمند حمایت شهرداری ها از این طرح هستیم اظهار داشت: رایزنی هایی در این خصوص صورت گرفته و ان شاءالله با حمایت مسئولان شهری و شهرداری ها در زمان قطعی برق، چراغ های کنترلی و راهنمای تقاطع ها روشن و ساعت ها به عملکرد خود ادامه خواهند داد.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x