اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

توسعه شبکه همراه اول در شهرضا

توسعه شبکه همراه اول در شهرضا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

با گسترش زیرساختهای مخابراتی، شبکه اپراتور همراه اول در شهرستان شهرضا توسعه یافت.

در راستای ارتقاء ارتباطات روستایی و برخورداری مناطق غیر شهری از زیرساختهای مخابراتی و به منظور پوشش فاز چهارم شهرک سروستان شهرضا، سایت همراه اول با پوشش تکنولوژی های ۲G,3G و ۴G در این منطقه راه اندازی شد.


سال ۱۹۷۳ بود که مارتین کوپر Martin Cooper در حال صحبت با گوشی همراه‌ یکی کیلویی و بی‌سیم‌اش در خیابان، همه را شوکه کرد، مردم هیچ فکرش را نمی‌کردند که توسط امواج مغناطیسی شبکه‌های تلفن همراه و مخابراتی، این دستگاه کوچک بی‌سیم، تمام دنیای آن‌ها ‌می‌شود. اگر می‌گوییم تمام دنیا، واقعا سخن به گزافه نگفته‌ایم، با پیشرفت دنیای الکترونیک و گجت‌های هوشمند، دیگر کمتر پول را لمس می‌کنیم، کمتر با قلم و کاغذ سر و کار داریم و حالا با آمدن کرونا، هیولای قرن، کمتر همدیگر را می‌بینیم خلاصه اینکه تپش زندگی ما جدا از موارد حیاتی، به امواج مغناطیسی برج‌های مخابراتی بسته است.


منظور از نسل Generation شبکه‌های مخابراتی چیست؟


سرعت اینترنت شما بسته به نوع قدرت سیگنالی که از شبکه‌های تلفن همراه می‌گیرد، با نمایش یک عدد در کنار حرف G (مخفف Generation به معنی نسل) شبیه G2، ۳G، ۴G بر روی سیگنال بار، روی صفحه‌ی موبایل ظاهر می‌شود. هر نسل، معرف یک مجموعه از استانداردهای شبکه تلفن همراه است که این تکنولوژی را بر روی دستگاه‌های کاربران پیاده سازی می‌کند. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش سرعت، ابزارها نیز برای سازگاری با آن، روز به روز تغییر کردنند و تغییرات آن‌ها به صورت خلاصه:
۱٫ نسل اول شبکه تلفن همراه (G 1) با سرعت ۲٫۴ کیلوبیت برثانیه، حتی برای مکالمه هم گاها کم می‌آورد چه برسد برای انتقال دادها.
۲٫ نسل دوم شبکه تلفن همراه (G 2 ) بر اساس تکنولوژی  GSM با سرعت ۶۴ کیلو بیت بر ثانیه و تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال کمی قدرت گرفت،
۳٫ نسل سوم شبکه تلفن همراه (G3) با سرعت ۱۴۴ کیلو بیت بر ثانیه یا به عبارتی ۲ مگابیت.
۴٫ نسل چهارم شبکه تلفن همراه (G4) با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه که مبتنی بر تکنولوژی LTE سرعت آن به یک گیگابیت بر ثانیه نیز می‌رسد، ارائه شدند.
۵٫ نسل پنجم شبکه تلفن همراه (G5) نیز برای شکل‌گیری دنیایی هوشمند با سرعتی بالا، در حال پوشش دهی مناطق مختلف در حال پیشروی است.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x