اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حوادث مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

انهدام ۱۷۱ باند سرقت و کشف ۲۹۳ میلیارد تومان اموال مسروقه در اصفهان

انهدام ۱۷۱ باند سرقت و کشف ۲۹۳ میلیارد تومان اموال مسروقه در اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

فرمانده انتظامی استان از انهدام ۱۷۱ باند سرقت توسط پلیس آگاهی این فرماندهی طی ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت ۲۹۳ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و به مال باختگان مسترد شده است.
سردار” محمدرضا میرحیدری” در حاشیه دهمین جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این جلسه پس از تجزیه و تحلیل های ارائه شده توسط کارشناسان، در خصوص استفاده از ظرفیت های مردمی و بسیج برای افزایش گشت های شبانه، آموزش دامداران به منظور پیشگیری از سرقت احشام، کنترل و نظارت هوشمندانه بر فعالیت مجرمان سابقه دار و همچنین تقویت واحدهای گشتی و افزایش نظارت ها به منظور پیشگیری از وقوع سرقت در ایام پایانی سال تصمیم گیری شد.
طرح ویژه مقابله با جیب بُرها و قاپ زن ها
وی از اجرای ۲ طرح عملیاتی در سراسر استان با محوریت پلیس آگاهی استان اصفهان به منظور شناسایی سارقان محکومان قضائی غایب و متواری خبر داد و گفت: از آنجا که یکی از سرقت های شایع در ایام پایانی سال جیب بری و قاپ زنی به ویژه قاپ زنی موبایل است به همین منظور نیز طرح ویژه ای به منظور شناسایی و مقابله جیب بُرها و قاپ زن ها در دستور کار قرار گرفت.
انهدام ۱۷۱ باند سرقت در ۱۰ ماهه سال جاری
در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۷۱ باند سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و منهدم و ۲۹۳ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و به مال باختگان مسترد شده است.
وی افزود: از این تعداد ۷۶ باند در زمینه سرقت منزل، مغازه و اماکن، ۲۲ باند در زمینه سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو، ۲۱باند در زمینه سرقت به عنف و قاپ زنی، ۱۲ باند در زمینه سرقت احشام، ۱۴ باند درزمینه سرقت خودرو و موتورسیکلت و ۲۶ باند درزمینه سرقت سیم برق و تجهیزات مخابراتی فعال بودند.
افزایش قدرت کشف پلیس اگاهی اصفهان
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اقدامات مؤثر پلیس آگاهی این فرماندهی منجر به کاهش ۵٫۲ درصدی در کل سرقت ها شده است اظهار داشت: در همین مدت قدرت کشف پلیس آگاهی استان هم ۲٫۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.
کاهش های قابل توجه سرقت
سردار میرحیدری به کاهش های قابل توجه در برخی از سرقت ها خبر داد و گفت: در سرقت منزل با کاهش ۲۷ درصدی، در سرقت مغازه با کاهش ۳۱٫۵ درصدی، در سرقت خودرو با کاهش ۱۷٫۹درصدی، در سرقت موتورسیکلت با کاهش ۱۵٫۶ درصدی، در سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو با کاهش ۲۰٫۵ درصدی در سرقت احشام با کاهش ۱۹٫۳ درصدی و در قاپ زنی با کاهش ۱۵٫۸درصدی مواجه بودیم.
دستگیری ۵۵۳ محکوم غایب و فراری
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به نظارت و کنترل هوشمندانه پلیس آگاهی استان بر مجرمان حرفه ای و سابقه دار اضافه کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری کارآگاهان پلیس آگاهی با اجرای طرح های گوناگون موفق شدند ۵۵۳ محکوم غایب و فراری را دستگیر و تحویل مرجع قضائی دهند که اتهام ۳۶۹ نفر از این افراد مرتبط با جرایم سرقت بود.
سردار میرحیدری از برگزاری جلسات و نشست های تعاملی با ادارات برون سازمانی به منظور پیشگیری از وقوع سرقت ها خبر داد و گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۹ جلسه با ادارات و سازمان های برون سازمانی نظیر شرکت توزیع برق، مخابرات، دادگستری، شرکت نفت، اتحادیه صنوف، اداره صمت، اداره کل استاندارد و … برگزار شد که دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشت.
توصیه های رئیس پلیس استان به مردم
فرمانده انتظامی استان اصفهان در خاتمه ضمن توصیه به شهروندان در خصوص رعایت اصول ایمنی و هشدارهای پلیسی گفت: به شهروندان توصیه می کنم هنگام عبور از خیابان و یا پیاده روها کیف را در جهت مخالف تردد موتورسواران نگهدارند و بجای در دست گرفتن موبایل از هندزفری برای صحبت کردن استفاده کنند و هنگام مراجعه به مراکز خرید مراقب اطراف خود باشند و در اتوبوس های BRT و مترو موبایل را در دست گرفته و یا در جیب زیپ دار قرار دهند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x