اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

مردم، متولیان اصلی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی هستند

مردم، متولیان اصلی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی هستند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

استفاده از نیروهای مردمی در کنار دستگاه های اجرایی، زمینه ساز موفقیت در کنترل آسیب های اجتماعی و جرائم خواهد شد


محمّد حسین آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان با بیان اینکه این معاونت همواره در عرصه های مقابله با هنجار شکنی های اجتماعی پیشتاز بوده است، افزود: اهداف و فلسفه ایجاد این معاونت در حقیقت یکپارچه‌سازی و هماهنگی ارکان، زیر‌ساخت‌ها و عوامل اجرایی این حوزه و مدیریت راهبردی آن ها در چارچوب وظایف قانونی است.
به گفته وی، تمامی دست اندرکاران قضایی، اجرایی و اداری در تلاش می باشند تا از وقوع جرم یا وقوع یا تشکیل آسیب های اجتماعی پیشگیری نمایند. ایشان، خاطر نشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم یک موضوع اولویتی برای تمام دستگاه های اجرایی می باشد به همین دلیل اگر تمامی دستگاه های اجرایی کل کشور در حوزه پیشگیری از وقوع جرم فعالیت بیشتری داشته باشند در آینده شاهد پرونده های کمتری در حوزه جرائم و آسیب های اجتماعی خواهیم بود.
آقایی با بیان اینکه سازمان ها باید از وظایف خود آگاه و اقداماتی که در حوزه پیشگیری از وقوع جرم بر عهده داشته اند را به این معاونت اعلام نمایند، اظهار کرد: سند تحول قوه قضائیه به عنوان نقشه راه نه تنها معاونت اجتماعی وقوع جرم و قوه قضائیه می باشد که چراغ راه و هدایتگر تمامی دستگاه های اجرایی در حوزه کاهش آسیب ها و جرائم می باشد.
بگفته این مقام مسئول، پیشبرد اهداف پیشگیرانه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان مستلزم همکاری و تعامل دادستانی و نیروی انتظامی می باشد تا آسیب های اولویتی استان در حوزه های مختلف و تمامی حوزه ها وبخش های قضایی کاهش و متوقف گردد.
وی به اهمیت سامانه سجام در بخش ارائه گزارش های مردمی اشاره کرد و افزود: مردم، متولیان اصلی پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی هستند و به همین دلیل فعال ساختن این سامانه میان گروه های مختلف اجتماعی از اولویت های دیگر این معاونت است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان، اذعان نمود: استفاده از نیروهای مردمی در کنار دستگاه های اجرایی، قضایی و حقوقی همچنین تعامل میان تمامی بخش های دستگاه قضایی و دستگاه های مختلف با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در کنار تقسیم کار در حوزه اجراء و عمل زمینه ساز موفقیت در کنترل آسیب های اجتماعی و جرائم خواهد شد.

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x