اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

محرومیت زدایی با هم افزایی در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)

محرومیت زدایی با هم افزایی در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)

محرومیت زدایی با هم افزایی در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

هم افزایی توانمندی های دستگاه های حمایتی در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، نقش مهمی در رفع مشکلات مددجویان و محرومان جامعه خواهد داشت.

کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال جاری و با هدف کاهش عوارض ناشی از ویروس کرونا بر اقتصاد جامعه، قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای ارائه کمک های مومنانه، تامین جهیزیه، مسکن و حمایت از اقشار ضعیف جامعه تشکیل شد، اظهار داشت: هم افزایی در تامین نیازمندی ها و رفع مشکلات محرومان و مددجویان با همکاری سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، آستان قدس رضوی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان از برنامه های این قرارگاه است.

مدیرکل کمیته امداد استان در دومین جلسه این قرارگاه به تفاهم نامه های حوزه مسکن مددجویان اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری تفاهم نامه ای برای تامین ۵۴ واحد مسکونی با بنیاد علوی و ۱۰۰ واحد با سپاه صاحب الزمان(عج) در دست اجرا داریم که تاکنون ۸۶ مورد از تفاهم با سپاه شروع شده و به پیشرفت ۳۰ درصدی رسیده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ واحد مسکونی در حال اجرا، در شهرستان فریدونشهر می باشد، افزود: با توجه به روند اجرایی پیش بینی می شود، به  تفاهم نامه با سپاه، تا سقف ۱۰۰ واحد دیگر اضافه شود.

زارع به محل تامین اعتبار پروژه های مسکن در تفاهم نامه با سپاه، اشاره کرد و بیان داشت: ساخت مسکن مددجویان با ارائه ۶۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض از طریق این نهاد، ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن و همچنین حمایت خیران و گروه های جهادی تامین خواهدشد.

سردار فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان نیز با پیشنهاد تشکیل کمیته هایی در زیرمجموعه این قرارگاه، گفت: با شکل گیری سه کمیته تخصصی (جهیزیه، اشتغال و مسکن) و شناسایی مددجویان مشترک، می توانیم به تعداد بیشتری از نیازمندان، خدمات مطلوبی تری ارائه کنیم.

وی مدیریت هر یک این کمیته ها را به دستگاه های مختلف پیشنهاد داد و افزود: کمیته تامین جهیزیه را ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته اشتغال را بنیاد علوی و کمیته تامین مسکن را کمیته امداد استان اصفهان راهبری کنند تا به نتایج مناسب دست یابیم.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/ *  

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x