اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر جنوب چندر رسانه دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

مراکز نیکوکاری؛محلی برای تجمع خیران

مراکز نیکوکاری؛محلی برای تجمع خیران

مراکز نیکوکاری؛محلی برای تجمع خیران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

بیش از ۲۹۷ میلیارد تومان کمک های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری استان اصفهان در ۹ ماهه سال جاری، برای حمایت از نیازمندان و محرومان جمع آوری شده است.

عباسعلی زارعان قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان، با اشاره به اینکه انجام امور خیر، کاری مردمی همراه با توکل به خداوند است، بیان داشت: نیکوکاران، با اتکا به آیه ۲۸۶ سوره بقره که می فرماید؛” هیچ کس را جز به اندازه توانایی هایش تکلیف نمی کنیم” به این باور رسیده اند که برای حمایت از محرومان نیاز به داشتن مال و ثروت نیست.

عباسعلی زارعان با بیان اینکه ایجاد مراکز نیکوکاری از جمله اعجاز این آیه در بین خیران است، ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری، با راه اندازی ۹۴ مرکز جدید، مجموع این مراکز در استان به ۵۱۳ مرکز رسیده و بالغ بر ۲۹۷ میلیارد تومان در قالب کالا، خدمات و وجوه نقد، فرهنگ انفاق را به تصویر کشیدند.

وی با تاکید بر اینکه اغلب مراکز تخصصی در حوزه فرهنگی فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر ۱۳۱ مرکز تخصصی در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، اشتغال، زکات، سرپناه، دانش آموزی و…، به مددجویان خدمت می رسانند و ۲ مرکز بصورت تخصصی در حوزه بانوان فعال هستند.

قائم مقام کمیته امداد با اعلام اینکه برخی مراکز در حوزه بانوان نیز فعالیت بیشتری دارند، گفت: ۱۴ مرکز نیکوکاری در حوزه های علمیه خواهران با تمرکز بر امور فرهنگی و مذهبی مرتبط به زنان سرپرست خانوار توانسته اند برخی مددجویان را برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه تشویق کنند.

انتهای پیام/*     

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x