اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

بدرقه آقازاده‌‌های نصف جهان تا بهشت، استقبال گسترده شهر شهیدان از قهرمانان

بدرقه آقازاده‌‌های نصف جهان تا بهشت، استقبال گسترده شهر شهیدان از قهرمانان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

اصفهان دوباره میزبان شهدا شده است، این بار شهدای تازه تفحص شده‌ای که امیدی را در دل مادری زنده کرده‌اند و خط نشانی شده‌اند برای مردمی که عشق این ستاره‌ها در دلشان جوانه زده است و به راستی چه سری بین شهدا و مردم این دیار است که هر بار در تشییع شهدا صحنه‌های حماسی و به یادماندنی‌ای را خلق کرده‌اند.

میدان بزرگمهر نخستین بار نیست که شمیم عطر شهیدان را در خود استشمام می‌کند، یادش هست تشییع ۳۷۰ شهید گلگون‌کفن را در آبان سال ۶۱ و همچنین به خاطر دارد تشییع شهدای غواص را در سال ۹۴ و در بین حماسه حضور اصفهانی‌ها؛ امروز هم شهدای تازه تفحص شده در میان شور و شعور مردم از میدان بزرگمهر به سمت گلستان شهدا تشییع می‌شوند و این میدان حماسه دیگری را در دل خود به یادگار خواهد گرفت.

مردم در انتظار شهدای تازه تفحص شده

ساعت حوالی ساعت ۹ را نشان می‌دهد، آفتاب کم‌رمق صبحگاهی زورش به سوز سرمای زمستان نمی‌رسد، بیرق‌های فاطمی در کنار عکس سردار افراشته شده تا میزبان شهدایی باشد که گمنام بودن خصلتشان است. 

در میدان بزرگمهر بساط پخش نذری و به هوا برخاستن دود اسپند به پاست و اندک اندک جمع مستان می‌رسد.

تشییع پیکر مطهر شهدا، سن و سال نمی‌شناسد؛ دهه‌ ۹۰ای‌ها و دهه ۸۰ای‌ها در کنار نسل‌های قبل دوشادوش هم ایستاده‌اند به انتظار، جلوی جایگاه جمعیت متراکم شده و عکاسان آماده ثبت لحظاتی از میزبانی مردم اصفهان از پیکر شهدا هستند.

تلاوت آیات قرآن در صبح زمستانی اصفهان طنین‌انداز می‌شود، سکوت احترام پابرجاست، گروه مارش، سرود جمهوری اسلامی را می‌نوازد؛ مردی برای افراد خانواده که نتوانسته‌اند به مراسم بیایند، لایو مجازی رفته است تا از فیض مراسم بی‌نصیب نمانند.

پرچم ما ملت امام حسینیم به یاد سردار دل‌ها با فریاد یاحسین مردم به اهتزار در می‌آید و اینک مردم اصفهان تجدید بیعت می‌کنند با آرمان‌های امام و شهدا، اصفهان همان اصفهانی است که در یک روز ۳۷۰ شهید را تشییع کرد و مردمانش خم به ابرو نیاوردند.

ورود کاروان شهدا به میدان بزرگمهر

و این کاروان شهداست که در بین طنین دلنواز مداحی فاطمی و در مقابل دیدگان چشم انتظار وارد میدان بزرگمهر می‌شود.

از کاشان ۱۰ روز پیش حرکت کردند، شهدا را می‌گویم و مردم شهرهای مختلف استان شهیدپرورمان در برف، باران و سرمای زمستان از این کاروان پرشکوه استقبال کردند و امروز بالاخره به اصفهان رسیدند.

شهدا می‌رسند و مردم حماسه می‌آفرینند، محض تبرک پارچه به تابوت شهدا می‌کشند و اشک است که بر پهنای چهره‌شان، روانه می‌شود، بر سینه‌هایشان می‌کوبند و حجله‌ها را می‌نگرند، اینجا مادران برای شهدا مادری می‌کنند. 

به برکت خون شهدا نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی را رقم خواهیم زد

سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان اصفهان(عج) سخنران این مراسم بود و ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و تشکر از حضور مردم و مسؤولان اظهار کرد: امروز استان اصفهان و شهر اصفهان میزبان همرزمان سلیمانی و خرازی است و در کنار عزای زهرای مرضیه و گرامیداشت شهدای مقاومت میزبان ۲۵ شهید است.

وی با بیان اینکه در سراسر کشور همگام با مردم اصفهان یاد شهدا را گرامی می‌دارند، افزود: اگر مقام معظم  رهبری فرمودند شهید سلیمانی باید در قالب مکتب سلیمانی شناخته شود به این دلیل بود که عصاره همه فرماندهان دفاع مقدس از جمله شهیدان خرازی، کاظمی و صیادشیرازی، بابایی، میثمی و ردانی‌پور در حاج قاسم خلاصه می‌شود.

فدا تأکید کرد: راه، هدف و مسیر همه شهدا در مسیر و هدف سلیمانی خلاصه شد؛ امروز اگر اینجا هستیم با شهدا عهد و پیمان می‌بندیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان اصفهان(عج) خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون شهید، ایمان و اعتقاد به اسلام، ولایت و جمهوری اسلامی بوده است و شهدا حرمت اسلام را با خون پاکشان حراست کردند.

وی تصریح کرد: اینجا ایران ام‌القرای جهان اسلام است، ایران حرم حسین ابن علی(ع) است و اگر آسیب ببیند چیزی از حرم باقی نمی‌ماند.

فدا ادامه داد: اگر پیمان می‌بندیم که راه شهید سلیمانی و شهدا را در راه نظام ادامه دهیم ولایتمداری، ولایت‌باوری و ولایت‌پذیری باید به نحوی باشد که در مسیر ولایت قرار گیریم و شهید سلیمانی قسم خورد از شئون عاقبت بخیری حرکت در مسیر سکاندار انقلاب است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان اصفهان(عج) در ادامه مطرح کرد: دفاع از اصول، مردمی بودن، کار برای مردم و آسایش و امنیتشان، دفاع از اسلام و مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی نیز از دیگر ویژگی‌های شهدا و شهید سلیمانی است.

وی بصیرت، دشمن‌شناسی، خستگی‌ناپذیری و ثابت قدم ماندن را از دیگر ویژگی‌های شهدا دانست و عنوان کرد: شهدا با نثار جان و فداکاری‌های خود اهداف دشمنان را طی ۴۳ سال انقلاب خنثی کردند، ما پیمان می‌بندیم راه شهدا بر زمین نخواهد ماند و خللی در اراده ما صورت نخواهد گرفت.

فدا همچنین گفت: آمریکا با این جنایت وحشتناک در نظر مردم جهان منفورترین شد، ما انتقام شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و شهید سلیمانی را خواهیم گرفت.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان اصفهان(عج) تأکید کرد: ما در کنار حفظ آمادگی و بالا بردن توان بازدارندگی ضربه محکمی را به آمریکایی‌ها و رژیم منحوس صهیونیستی وارد خواهیم کرد و نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی را به برکت شهدا رقم خواهیم زد. 

وی تصریح کرد: ما منکر مشکلات، گرانی و کمبودها نیستیم ولی دولت کنونی عزمش را جزم کرده و تلاش خود را می‌کند تا سختی معیشت را از دوش مردم بردارد.

فدا در پایان گفت: اطاعت، حرکت در مسیر رهبری، صبر و استقامت، سفارش به تقوا و حضور در مسیر انقلاب از ویژگی‌های تمام شهدا بود.

سلام بر مادران شهدا و سلام بر آن مادری که فرزند در شکم داشت و به او رحم نکردند.مداح از مادری می‌گوید که دیگر در این دنیا نیست تا بازگشت فرزندش را ببیند؛ باران اشک می‌بارد، عکس سردار بر سر دست‌هاست، روز شهادت حضرت زهرا(س) و نوای مداح هم نمی‌تواند مرحمی بر دل‌های سوزان باشد، چون از در و دیوار شکسته می‌گوید، از دیدن لحظه جان دادن عزیزترینت.

کاروان شهدا به سمت گلستان شهدا، حرکت می‌کنند و این فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و لبیک یا خامنه‌ای است که بر لب مردم جاری می‌شود.

بوی عطر شهدا نفس کشیدن را زیر ماسک‌ها راحت می‌کند و چه زیباست که هنوز بعد از گذشت سال‌ها پیکرهای این شهدا هنوز هم زندگی‌بخش است.

سیل جمعیت، حرکت را کند کرده است، قدم‌ها یادآور سیل جمعیت عاشقان حسینی در ایام اربعین به سمت بین‌الحرمین است، کاش همه مادرها چشم‌انتظاری‌شان به سر آید؛ مداح مردم را به کربلا می‌برد می‌گوید چشمانتان را ببندید تا خود را وسط بین‌الحرمین ببینید و مردم بغضشان می‌شکند.

جایگاه ابدی شهدا مهیا شده است، خانواده شهدا چشم به راه جگرگوشه‌هایشان هستند، تابوت‌ها روی دست های مردم شهیدپرور اصفهان به سمت مزارشان دست به دست می‌شوند؛ لحظه دیدار مادر و فرزند ستودنی است؛ مادر فرزندش را بعد از ۴۰ سال تنگی در آغوش کشید.
جمعیت دوران حلقه زده‌اند و مسافرشان  را به مقصد ابدی رهسپار کردند.و امروز هم در تاریخ این شهر پرافتخار برای همیشه ثبت شد که قهرمان پروران، فرزندان خود را به زیبایی و شکوه تا بهشت بدرقه کردند؛ آقازاده‌هایی که با حضورشان در عزای فاطمی حال دل مردم این دیار را از روزمرگی‌ها زدودند و رنگ و بوی خوش به آن دادند و این روایتی است از آنچه امروز در دیار شهیدان اصفهان قهرمان گذشت.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x