اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر جنوب چندر رسانه حوادث شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کلاهبرداری از کاربران پیام رسان واتس آپ به بهانه ارائه جایزه خوش حسابی

کلاهبرداری از کاربران پیام رسان واتس آپ به بهانه ارائه جایزه خوش حسابی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که با تماس صوتی در پیام رسان واتساپ به بهانه اهدای جایزه خوش حسابی از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبرداد.
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است،  موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت فرد ناشناسی طی تماس صوتی در واتس آپ من را برنده هدایای نقدی مشترکان خوش حساب معرفی کرد که پس از جلب اعتماد و دریافت شماره کارت به بهانه ارسال شناسه واریز، کد پیامک شده را دریافت و کل موجودی حساب که مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بود را برداشت کرد.
این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، متهم با دریافت اطلاعات کارت بانکی و انجام خرید اینترنتی در واقع رمز دوم یکبار مصرف که بانک برای شاکی ارسال کرده را از وی دریافت و با این روش حسابش را خالی کرده است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در نهایت کارشناسان با انجام یک سری اقدامات تخصصی و هوشمندانه فرد کلاهبردار را شناسایی و طی عملیاتی ضربتی با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.
سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: مجرمان سایبری با سو استفاده از نام و لوگوی سازمان ها با ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه های اجتماعی منتسب به سازمانها بخصوص صدا و سیما و ارتباطات سیار اعتماد شهروندان را جلب و با پیشنهادات اغوا کننده آنها را ترغیب به اعلام اطلاعات کارت بانکی جهت دریافت جوایز نقدی و سپس دریافت رمز دوم یکبار مصرف جهت برداشت از حساب می کنند که شهروندان بایستی در این زمینه هوشیار باشند و بدانند که برای دریافت هر جایزه نیاز به ارائه اطلاعات کارت بانکی نیست و در صورت مواجهه با این گونه تماس ها به انها توجه نکنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x