اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کمک و حمایت از تولید وظیفه ذاتی ما است

کمک و حمایت از تولید وظیفه ذاتی ما است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در مراسم معارفه : یکی از اصولی که منجر به رضایتمندی مودیان مالیاتی می شود بحث توجه به مردم و شنیدن مشکلات و مسایل مردم است. آقای مزیکی، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد: ما حتما مشاور امینی برای سرمایه گذاران خواهیم بود. علاقمندیم سرمایه گذاری در استان رشد کند و در ادامه اشتغال و مالیات نیز رشد خواهد کرد. وی افزود: اصل دیگر رابطه حاکمیت و مردم بر مدار قانون است. اگر این اصل را حاکم کنیم هم همکار را ارتقا بخشیده ایم و هم رابطه مان را با مردم بهبود بخشیده ایم.
آقای مزیکی بااشاره به جایگاه استان اصفهان در تامین درآمدهای مالیاتی افزودند : مردم استان اصفهان اهل پرداخت مالیات هستند ولی بحث احترام و اجرای قانون اهمیت بیشتری دارد و همچنین بحث عدالت و به صرفه بودن مالیات برای دولت نیز مطرح است. آقای مزیکی گفت: با توجه به رقم پیش بینی شده مالیات در بودجه امکان فشار بیشتری بر مجموعه موجود نداریم و تنها راه مبارزه با فرار مالیاتی و بستن منفذهای فرار و ایجاد شفافیت با اولویت مربوط به تولیدکنندگان و گروه های بزرگ خواهد بود.
مدیرکل امور مالیاتی استان بیان کرد: کمک و حمایت از تولید وظیفه ذاتی ما است و راهکار تحقق رقم پیش بینی شده بستن منافذ فرار و گسترش پایه های مالیاتی می باشد چراکه در غیر اینصورت با وضعیت موجود درآمدهای مالیاتی محقق نخواهد شد.
آقای مزیکی با بیان اینکه این اصول اگر در سیستم مالیاتی حاکم شود هم نظام ما سرافراز خواهد شد هم وظیفه خود را انجام میدهد و بعنوان شریک مالیاتی با مودیان و فعالان اقتصادی باید تشویق و ترغیب به فعالیت بیشتر و ایجاد درآمد و ارزش افزوده بیشتر کنیم ادامه داد: اگر فعالیت واحد تولیدی متوقف شد اولین متضرر نظام مالیاتی خواهد بود. وقتی این نگاه را داریم حتما باید آن فعال اقتصادی را کمک و راهنمایی کنیم و هر چه قانون توجه کرده و تسهیلات قائل شده در اختیار مودی بگذاریم. مدیرکل امور مالیاتی استان تصریح کرد: یکی از مشکلات مالیات ستانی عدم اطلاع مودیان از تکالیف و موارد قانونی است. ما نمی خواهیم از جهل مردم مالیات بگیریم بلکه از آگاهی و اطلاع مردم مالیات میگیریم. مودیان وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و مالیات خود را نیز پرداخت کنند. وی افزود: به این اصول اصرار خواهیم داشت و در این راستا از تذکر و همراهی نمایندگان مردم نیز استفاده خواهیم کرد و با همراهی و همکاری همدیگر استانی خواهیم داشت که در بحث مالیاتی مشکلاتی نخواهد داشت.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x