اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر جنوب چندر رسانه دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

تقویت امید و خودباوری در بانوان مددجوی اصفهانی با ایجاد اشتغال مناسب

تقویت امید و خودباوری در بانوان مددجوی اصفهانی با ایجاد اشتغال مناسب

تقویت امید و خودباوری در بانوان مددجوی اصفهانی با ایجاد اشتغال مناسب

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

کمیته امداد با طرح راهبری شغلی در سال جاری و ارائه آموزش و مهارت آموزی، امید و خودباوری را در بیش از هزار بانوی مددجوی اصفهانی تقویت کرد.

کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف این نهاد برای حل مشکلات اقتصادی بانوان مددجو، ایجاد اشتغال با اجرای طرح راهبران شغلی است، بیان کرد: آن دسته از بانوانی که مهارت و شرایط کار در شرکت‌ها و کارخانه‌ها را ندارند، در طرح راهبری شغلی با کسب آموزش و مهارت لازم و ارائه تسهیلات، نظارت راهبر و در نهایت خرید محصول تولیدی، مشغول به کار می‌شوند.

 مدیرکل کمیته امداد استان، خدمات آموزشی در حوزه توانمندسازی برای ایجاد اشتغال را متناسب با توانایی‌های زنان عنوان کرد و ادامه داد: با ارائه آموزش‌ های لازم در سال جاری بیش از هزار نفر از بانوان در طرح های راهبری شغلی شاغل شده و چرخ تولید را در دست گرفته اند.

زارع همچنین در خصوص اشتغال‌زایی تا رسیدن به خودکفایی بانوان تحت پوشش این نهاد، افزود: امسال، ۲۰۲ نفر از زنان تحت حمایت کمیته امداد استان با دریافت تسهیلات اشتغال به خودکفایی رسیده اند.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال برای بانوان، تصریح کرد: پس از جلسات مشاوره شغلی و بررسی توانمندی، نیاز، علاقه و عوامل دیگر از جمله محل و بازار کار، تسهیلات اشتغال به بانوان پرداخت می گردد که با توجه به این روند، در سال جاری تاکنون به ۲هزار و ۳۵۴ نفر، تسهیلاتی بالغ بر ۸۹ میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد در پایان گفت: آنچه که در قالب طرح ها و برنامه های مختلف در حوزه زنان تحت حمایت این نهاد دنبال می شود با هدف خودکفایی، اشتغال و توانمند سازی این قشر است تا آنان نیز با روحیه امید و خودباوری بتوانند آینده ای روشن را برای خود و فرزندانشان رقم بزنند.

انتهای پیام/

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x