اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر جنوب چندر رسانه حوادث شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کلاهبرداری با شگرد بسته مکالمه یلدایی همراه اول

کلاهبرداری با شگرد بسته مکالمه یلدایی همراه اول

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۵۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد وی در یکی از کانال های تلگرامی با تبلیغ بسته مکالمه یلدایی همراه اول مواجه شده و پس از واریز مبلغ ۱۰ هزار ریال از طریق درگاه بانکی جهت دریافت کد فعال سازی متوجه شده علاوه بر این که مکالمه رایگان دریافت نکرده بلکه کل موجودی حسابش که ۵۰ میلیون ریال بوده نیز برداشت شده است.

این مقام انتطامی با بیان اینکه  درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، جعلی بوده اظهار داشت: با تلاش کارشناسان این پلس  نهایتاً  فرد کلاهبردار  شناسایی و در یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان با هشدار به کاربران فضای مجازی در خصوص خریدهای اینترنتی گفت: کاربران با صفحاتی روبرو می شوند که ادعای ارائه بسته های مکالمه یا اینترنتی، شارژ شگفت انگیز و… دارند، در حالی که بیشتر این لینک ها کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت می کند و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب می کنند.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: به شهروندان توصیه می کنیم هرگاه وارد درگاه بانکی شدند حتماً آدرس آن توجه داشته باشند به گونه ای که اگر در نوار آدرس آن عبارتی غیر از shparak.ir  و یا با اشکال مختلف دیگر مشاهده کردند بدانند که این درگاه جعلی است و از وارد کردن اطلاعات حساب خود در آن خودداری کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x