اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت تصاویر جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کلاهبرداری تحت عنوان صدور مدارک آموزش پوست و زیبایی

کلاهبرداری تحت عنوان صدور مدارک آموزش پوست و زیبایی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

اطلاعیه دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی اصفهان :

با توجه به تبلیغات گسترده از سوی اشخاص، شرکت‌ها و بعضا مطب‌ها و مراکز درمانی در خصوص برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه اقدامات زیبایی پزشکی مانند تزریق فیلر، بوتاکس و … و صدور مجوز فعالیت یا گواهی دستیار پزشک با عناوین فریبنده “مدرک بین المللی” و نظایر آن و نیز سوء استفاده از مهرها و نشانهای مختلف، علاوه بر اخاذی مبالغ هنگفت از ثبت نام کنندگان این دوره‌ها، آنها را دچار تبعات قانونی و کیفری می‌نمایند. از آنجا که جهل به قانون، رافع مسئولیت نمی‌باشد، موارد ذیل جهت اطلاع مردم عزیز اعلام می‌گردد:

۱- هیچیک از مدارک صادره تحت عنوان گواهی آموزش ژل، بوتاکس، کاشت مو، کاشت نخ لیفت و … دارای اعتبار و ارزش قانونی نبوده و ارائه آنها در مراجع پزشکی مانند معاونت درمان، پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی و محاکم قضایی قابل استناد نیست.
۲- انجام این اقدامات برای افراد فاقد صلاحیت درمانی (حتی زیر نظر پزشک) ممنوع بوده و با عنوان مجرمانه “مداخله غیر مجاز در امور پزشکی” قابل تعقیب است.
۳- در صورت ایجاد عارضه برای مراجعه کننده، علاوه بر مجازات جرم مداخله غیر مجاز، بعلت عدم پوشش بیمه‌ مسئولیت حرفه‌ای، مبالغ سنگین دیه باید از جانب فرد مداخله گر پرداخت شود.
۴- جهت همکاری در کشف و برخورد با این تخلفات، لطفا موارد را به شماره تلفن ۰۳۱۳۶۶۹۳۰۹۰ گزارش فرمایید.

دادستان انتظامی نظام پزشکی اصفهان
دکتر مازیار ستاری

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x