اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

مهندس سلطانی: توسعه ارتباطات ثابت با هم افزایی با دولت امکانپذیر است

مهندس سلطانی: توسعه ارتباطات ثابت با هم افزایی با دولت امکانپذیر است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در دیدار با رئیس و اعضای مرکز مطالعات راهبردی ناجا با تبیین اهمیت بی بدیل بخش ارتباطات ثابت و نقش آن در توسعه زیرساخت های حیاتی کشور گفت: بخش زیرساختی ارتباطات ثابت در تمام کشورها با با حمایت دولت شکوفا می شود که در ۱۲ سال گذشته این حمایت محدود بوده است. به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سلطانی در این دیدار که با حضور رئیس و اعضای مرکز مطالعات راهبردی ناجا پیش از ظهر امروز چهارشنبه دهم آذرماه در مرکز عملیات شبکه برگزارشد، اعلام کرد: شرکت مخابرات ایران، تنها شرکتی است که در ارائه خدمات خود، گزینشی عمل نکرده و در تمام پهنه جغرافیایی کشور خدمت رسانی می کند.

مهندس سلطانی با بیان اینکه شرکت‌های مادر مخابراتی در تمام دنیا قدمت و اهمیت زیادی دارند وسرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه این شرکت‌ها انجام شده است، اظهار داشت: در کشور ما، برخلاف این روند، در دولت های گذشته بابت سیاست های مختلف اعم از حق السهم و اخذ پروانه، درآمد قابل توجهی از شرکت مخابرات به سمت دولت سرازیر شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ضمن بررسی و تشریح راهبردهای فناوری در کلان روندهای بین المللی تصریح کرد: جایگاه کشورمان در جهان از نظر شاخص های توسعه ICT مناسب نیست و به حرکت درآمدن ریل فعالیت مخابرات و حمایت از آن نقش زیادی در بهبود رتبه کشورمان در سطح فراملی خواهد داشت.

وی افزود: شرکت مخابرات ایران علی رغم این مسائل، هیچ گاه توسعه را متوقف نساخته و با توجه به مقرون به صرفه نبودن سرمایه گذاری ها، تا حد امکان در دور ترین نقاط کشور نیز سعی در برقراری ارتباط به عنوان زیرساخت حیاتی توسعه کشور داشته است.

مهندس سلطانی درباره میزان سرمایه گذاری برای سرعت گرفتن توسعه مخابرات افزود: سرمایه گذاری در شرکت مخابرات و اپراتورها الزامی است اما تا زمانی که سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان برای این کار صرف نشود، نمی‌توان جهش قابل لمسی را مشاهد کرد. اگر در بخش ثابت حدود ۶ هزار میلیارد سرمایه گذاری داشته باشیم باعث جهش می‌شویم، اما سرمایه گذاری کمتر از این مقدار، توسعه محسوسی را رقم نخواهد زد.

وی افزود: مخابرات به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های مادر تخصصی کشور با تغییرات انجام شده در حوزه دولت و وزارت ارتباطات در حال حاضر امیدوار است تا ضمن تببین لزوم توسعه بخش ارتباطات ثابت به عنوان زیرساخت تمام توسعه ها در شرایط حاضر برای افکار عمومی، با هم افزایی صورت گرفته بتواند به جایگاه اصلی خود بازگشته و علاوه بر تضمین سودآوری به عنوان یک بنگاه اقتصادی، بتواند توسعه پایدار ارتباطات را در کشور رقم بزند.

مهندس سلطانی ضمن توجه دادن تمام نهادهای تصمیم ساز در حوزه ارتباطات به وضعیت خاص شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: علی رغم این فعالیت های زیرساختی ، به علت سیاست های نادرست سال های گذشته، سودآوری و در نتیجه توسعه مخابرات با کندی مواجه شده است که رفع آن، یکی از مهم ترین موضوعات در طرح و بررسی راهبردی کشور به ویژه در حوزه فناوری است.

در ادامه این نشست، سردار رادان، رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی ضمن ایراد سخنانی در تایید فعالیت های همه جانبه مخابرات برای توسعه ارتباطات ، این امر را یک فعالیت راهبردی عنوان کرد و افزود: مرکز مطالعات راهبردی ناجا برای ایفای رسالت خود از شرکت مخابرات ایران در نهادهای تصمیم ساز و حاکمیتی، حمایت خواهد کرد تا از مزیت رقابتی بسیار مهم شرکت مخابرات که توزیع شده بودن خدمات در سراسر کشور است، بهترین استفاده ممکن به عمل آید.

رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی ادامه داد: تأمین امنیت پایدار در جامعه نیازمند همکاری و مشارکت مردم و تمامی سازمان‌ها و نهادهای ذی ربط است که در این بخش نیز امنیت حوزه فناوری و سایبری و تحقق امنیت پایدار تا حد زیادی به عمل موفق شرکت مخابرات ایران منوط است.

وی با تشریح نقش مرکز مطالعات راهبردی ناجا به عنوان یک اتاق فکر و بنیادی برای تکمیل مطلعات راهبردی گفت: در فعالیت های این حوزه همپوشانی با بخش توسعه زیرساخت کشور که مخابرات نقش اصلی را برعهده دارد، دیده می شود و دیدار و نشست امروز نیز در همین راستا است تا ضمن شناسایی و احصاء فعالیت ها و حوزه های همکاری مشترک، بتوانیم به صورت راهبردی از خدمات پیشرفته تر برای حوزه ارتباطات کشور بهره مند شویم.

سردار رادان با توجه دادن کلیت حوزه فناوری کشور به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در صورت رفع سریع این موانع، شرکت مخابرات ایران می تواند به عنوان یکی از سازمان های زیرساختی کشور با توجه به رعایت اصل سرعت عمل در دنیای فناوری محور امروز، نقش اصلی را در توسعه نسل های جدید ارتباطات در کشور ایفا نماید.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا افزود: شرکت مخابرات ایران می تواند در حوزه تولید و حمایت از محتوای فاخر و منطبق با اصول راهبردی ایرانی اسلامی وارد شده و علاوه بر حمایت از فعالیت های محتوامحور در فضای مجازی، خود شرکت را نیز به عنوان یک مجموعه ارائه دهنده محتوا بر طبق اصول پیش گفته در جامعه مطرح سازد.

بر اساس این گزارش ، در این دیدار که سردار رادان، رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی و هیات همراه حضور داشتند، اعضای مرکز مطالعات راهبردی از دستاوردهای مختلف شرکت مخابرات ایران در بخش شبکه ملی اطلاعات و همگامی با روندهای فناوری در جهان، به ویژه در بخش پایش و رصد متمرکز داده های کشوری شبکه که اهمیت راهبردی دارد، بازدید به عمل آوردند.  

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x