اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

ایران، عضو «شورای اجرایی» مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی (آتاییک) شد

ایران، عضو «شورای اجرایی» مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی (آتاییک) شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

دومین نشست فوق العاده روسای هیات ‏های مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی (آتاییک)، آذرماه سال‏ جاری با مشارکت هیات مالیاتی کشورمان به ریاست حسین تاجمیر ریاحی، مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی و همچنین دبیرکل مجمع و روسای هیات ‏های مالیاتی و کارشناسان مالیاتی کشورهای اسلامی عضو مجمع به صورت مجازی برگزار شد.
در این نشست که به میزبانی دبیرخانه دائمی مجمع مستقر درکشور سودان و با حضور بیش از ۵۰ نفر از مسئولان و کارشناسان مالیاتی هجده کشور عضو برگزار شد، اصلاحات پیشنهادی اساسنامه آتاییک در دستور کار قرار گرفت که پس از بررسی و تبادل ‏نظر اعضا، متن اساسنامه اصلاحی به تصویب رسید.
در ادامه این نشست و مطابق اساسنامه اصلاحی، برای اولین بار ۹ کشور ازجمله جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در «شورای اجرایی» مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی (آتاییک) از طریق رای گیری انتخاب شدند که به مدت دو سال فعالیت خواهند داشت.
گفتنی است مجمع مقامات کشورهای اسلامی (آتاییک) با هدف انتقال تجربیات و تسهیل در امر توسعه و بهبود سیاست‏گذاری و مدیریت مالیات و زکات، همکاری و همیاری متقابل مالیاتی کشورهای عضو، بازشناسی نقش مهم مدیریت مالیات و زکات در ارتقای توسعه اقتصادی و به منظور ایجاد ظرفیت ‏های بهتر برای نظام مالیاتی، حمایت از توسعه و بهبود سازمان‏ های مالیاتی و توسعه مالیات ‏های اسلامی در سال ۱۳۸۲، در حاشیه دهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی تاسیس گردید.
شایان ذکر است سازمان امور مالیاتی کشورمان تاکنون میزبانی سه رویداد از رویدادهای مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی را برعهده داشته است.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x