اجتماعی استان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حراسان شمالی شرق یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

واریز بیش از ۹۶۹میلیارد ریال به حساب شهرداری ها و دهیاری ها

واریز بیش از ۹۶۹میلیارد ریال به حساب شهرداری ها و دهیاری ها

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

یعقوبی نژاد، مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی عنوان کرد : از ابتدای سال تا آبانماه سالجاری مبلغی معادل ۹۶۹ میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریال عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد رشد داشته است از این مبلغ سهم شهرداری بجنورد بیش از ۳۸۶ میلیارد ریال بوده است.
یعقوبی نژاد در ادامه افزود: از این مبالغ واریز شده بیش از ۵۰میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ اسفراین و همچنین بیش از ۷۴ میلیارد ریال سهم شهرداری شیروان بوده است و معادل ۳۰۱ میلیارد ریال نیز به حساب روستاهای دارای دهیاری و حدود ۵ میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری و مبلغی بیش از ۷٫۵ میلیارد ریال نیز به حساب مناطق عشایری استان واریز گردیده است.
وی ادامه داد:این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته جمع کل مبالغ واریزی به حساب دهیاری ها، مناطق عشایری و روستاهای فاقد دهیاری مبلغی در حدود ۱۸۲ میلیارد ریال بوده است که میزان ۷۶ درصد رشد داشته است.
مدیر کل امور مالیاتی استان خراسان شمالی در پایان افزود : بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۹ درصد وصول می شود که ۳ درصد از آن به عنوان عوارض در اختیار شهرداری ها و دهیاری ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری قرار می گیرد تا آن را صرف آبادانی شهر و روستاها نمایند .

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x