اجتماعی استان اصفهان تصاویر تهران جنوب چندر رسانه دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

بسیج مدرسه عشق به انقلاب اسلامی و اسلام است

بسیج مدرسه عشق به انقلاب اسلامی و اسلام است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

بسیج از صدر اسلام و در دوران امیرالمومنین(ع) نیز جایگاه ویژه‌ای در جامعه داشت اما بعد از ائمه اطهار(ع) مغفول ماند تا اینکه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا توانستیم ضمن تبیین جایگاه این نهاد، بسیج ماهیت اصلی خود را پیدا کرده و نقش اساسی در جامعه ایران اسلامی ایفا کند. امام خمینی(ره) با بصیرت و آگاهی و همچنین با الگوگیری از شهدای کربلا و اهل بیت(ع) همواره پای کار مردم بوده است که نمونه اصلی و مهم آن دفاع از حریم کشور در دوران جنگ تحمیلی بوده است که وجبی از خاک میهن اسلامی را به دشمن ندادند

اراده حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) در تشکیل شجره مبارک و مقتدر بسیج آن هم تنها با گذشت کمتر از یک ماه از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در ۳۱آبان ماه ،۱۳۵۸ بسیار معنادار بوده و دلالت بر اقدام تاریخ ساز و تصمیم راهبردی ایشان در ظرفیت سازی برای دفاع از انقلاب اسلامی و شتاب بخشیدن به پیش روندگی نظام و ملت ایران و فراهم سازی بسترهای نقش آفرینی و تاثیرگذاری های شگرف مردم به ویژه نسل بالنده و آینده ساز جوان در این راستا دارد.

بسیج و بسیجیان با حضور عالمانه و مجاهدانه در تمامی حوادث و وقایع حساس و تعیین کننده به ویژه در رخدادهای سخت و تلخی که با اراده استکبار جهانی و جبهه دشمن به سرکردگی شیطان بزرگ؛ آمریکا به نظام و ملت غیور ایران اسلامی تحمیل گردیده، مقاومت و ایثار مثال زدنی خود را در جهت مقابله با این تهدیدات نشان داده و در کارزار جهاد فی سبیل الله، به آیه شریفه ( الََذِینَ قالَ لَهُمُ النََاسُ إِنََ النََاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إِیماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللََهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ ) تمسک جسته اند.
کارنامه عملکرد بسیج طی چهار دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مملو از حماسه سازی ها و از  جان گذشتگی ها در بحران های مختلف نظامی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی و رویارویی هوشمندانه و فداکارانه با فتنه گری ها و بحران سازی های داخلی و خارجیست. گرهگشایی از مشکلات و چالشهای ملی و حتی فراملی همچون مشارکت در مقابله با جنگ نیابتی و تروریسم تکفیری در منطقه و همچنین همت جهادی در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی، حقیقتی انکارناپذیر است که بسیج را به عنوان نمادی درخشان در عرصه ی خدمت رسانی به مردم و نظام اسلامی شناسانده است.

در شرایط کنونی که کشور از سوی جریانات استکباری درون و برون مرزی مورد شدیدترین فشارهای سیاسی و اقتصادی قرار گرفته است، نیاز به گسترش تفکر بسیجی که همانا تکیه بر توان داخلی و استقامت تا فتح و پیروزیست بیش از پیش در بین مردم و مسئولین احساس می شود. مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) بارها در فرمایشات خود، بسیجیان را خط مقدم دفاع از انقلاب و آرمانهای آن در مقابل تهدیدها برشمرده اند و با معرفی خویش به عنوان یک بسیجی ، تمامی بسیجیان را مخاطب اصلی در ورود همه جانبه به عرصه ی خدمت و عرصه های حساس انقلاب قرار داده اند. بسیجیان دانشگاه تربیت مدرس نیز همسو با امت حزب الله، منویات امامین انقلاب اسلامی را سرلوحه رفتار و عمل خویش قرار داده و در راستای تحقق انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(عج)، خود را سرباز و مطیع امر ولایت می دانند.

مجموعه بسیج همواره با تعامل و در همکاری با دولت اقدام به رفع نیازهای مردم و خدمت رسانی بی‌منت به مردم کرده است که ازجمله آن‌ها در همین دوران اخیر شیوع کرونا در جامعه اقدامات مختلفی به ویژه کمک مومنانه انجام داد و همچنین این نهاد در تمامی عرصه‌های جنگ فرهنگی، اقتصادی و سایبری با تمام توان به نقش خود عمل می‌کند.

خوشبختانه امروز در جامعه با تلاش‌های دولت مردمی و مجلس انقلابی و قوه قضاییه انقلابی شاهد تحولات و اقدامات امید آفرینی هستیم اما مسئله مهمی وجود دارد که باید از بروز آسیب‌ها و فساد مختلف در جامعه امروزی جلوگیری کنیم. تا گلایه ملت از مسائل به وجود امده در سالهای اخیر پاسخ های مناسب داده شود.

یادداشت رحیم رضاخانی-تحلیلگر مسائل روز

۲ آذر ۱۴۰۰

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x