اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر تهران جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

وزیر ارتباطات :ارتقای توسعه ارتباطات ثابت باید در اولویت رگولاتوری قرار گیرد

وزیر ارتباطات :ارتقای توسعه ارتباطات ثابت باید در اولویت رگولاتوری قرار گیرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه تکریم و معارفه مدیران جدید وزارت ارتباطات ،یکی از ماموریت‌های مهم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دوره جدید را توجه به توسعه ارتباطات ثابت عنوان کرد و گفت: امیدوارم به زودی شاهد ایجاد رقابت در حوزه ارتباطات ثابت و برعکس شدن نسبت دسترسی ارتباطات ثابت و همراه باشیم.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه تکریم و معارفه مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مشاور وزیر و مجری طرح توسعه خدمات ارتباطات روستایی USO، با اشاره به اینکه رگولاتوری یکی از مهم‌ترین بخش‌های وزارت ارتباطات است، گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش ICT جایگاه رفیعی دارد و باید این جایگاه ارتقا یابد.

وی با تاکید به لزوم ارتقای جایگاه و نقش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از رئیس جدید این سازمان خواست تا خدمات، مشکلات و کوتاهی‌های احتمالی اپراتورهای تلفن همراه را ارزیابی و برای مردم تشریح و رفع مشکلات را پیگیری کند.

زارع‌پور افزود: در مقررات حوزه ارتباطات نیاز به تجدیدنظر داریم و اصلاح و ارتقای این بخش باید در برنامه‌های سازمان تنظیم مقررات قرار گیرد

وی به وضعیت نامناسب ارتباطات سیار در برخی از مناطق پرداخت و افزود: سازمان تنظیم مقررات باید پیگیر ارتقای وضعیت ارتباطات سیار شود و اگر کوتاهی‌هایی از طرف اپراتورها در این حوزه وجود دارد برای مردم تشریح کند تا مردم از دلایل اختلالات موجود آگاه شوند.

وزیر ارتباطات به رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد که در چند روز آینده مشکلات ارتباطات سیار را بررسی کند، دلایل آن را برای مردم توضیح دهد و مشکلات شبکه سیار در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شود.

وی ارتقای سطح پاسخگویی در سازمان تنظیم مقررات و سامانه و تلفن ۱۹۵ را یکی دیگر از اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: در این بخش ضعف‌ در پاسخگویی وجود دارد که باید خیلی سریع مرتفع شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وی درباره انتصاب جدید خود در حوزه توسعه ارتباطات روستایی با اشاره به اینکه در این بخش کار بزرگی دوره قبل انجام شده است، افزود: این مسیر برای ایجاد دسترسی بیش از ۶ هزار روستای باقیمانده نیز باید ادامه داشته باشد چرا که زندگی مردم به این فضا بستگی دارد و اگر مردم از ما آب و برق نخواهند قطعا دسترسی به شبکه را مطالبه می‌کنند.

زارع‌پور ایجاد دسترسی به شبکه پایدار و پرسرعت در روستاها را بستر توسعه اقتصادی و آبادانی روستاها عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۱ بخش زیادی از روستاهای باقیمانده را به ارتباطات پرسرعت متصل کنیم.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x