اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

با پیگیری روحانیون حوزه علمیه دو مددجوی اصفهانی خانه دار شدند

با پیگیری روحانیون حوزه علمیه دو مددجوی اصفهانی خانه دار شدند

با پیگیری روحانیون حوزه علمیه دو مددجوی اصفهانی خانه دار شدند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

با تلاش و پیگیری روحانیون در اجرای طرح ۳۱۳، دو مددجو از شهرستان های لنجان و خوانسار خانه دار شدند.

آرش محمدحسینیان معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به اینکه اصل موضوع طرح ۳۱۳ مددکاری اسلامی است، افزود: این طرح با حضور ۸ روحانی در ۶ منطقه استان اصفهان اجرا و مشکلات و نیاز خانواده های تحت حمایت توسط روحانیون شناسایی و برای رفع آن اقدام شد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان با بیان اینکه این طرح با همکاری حوزه علمیه استان و بهره مندی از حضور روحانیون طرح هجرت به مدت ۵ ماه به منظور ارائه خدمات فرهنگی، تقویت باورهای دینی و پیشگیری و مدیریت آسیب های اجتماعی اجرا می شود، ادامه داد: طرح ۳۱۳ با هدف ایجاد ارتباط مستمر و موثر روحانیون با خانواده های مورد حمایت کمیته امداد و تبلیغ چهره به چهره اجرا و با نیازسنجی برای رفع محرومیت آنها اقدام می شود.

وی افزود: در این طرح روحانیون پیگیر مسائل و مشکلات مددجویان با اولویت خانواده های دارای جوان و نوجوان بوده و برای رسیدن این خانواده ها به توانمندی در بخش های مختلف فکری، فرهنگی، اشتغال و مسکن تلاش می کنند.

محمدحسینیان از این طرح بعنوان یک حرکت جهادی، در جهت افزایش کیفیت زندگی و معیشت محرومان، یاد کرد و گفت: در این طرح روحانیون با مراکز نیکوکاری برای رفع مشکلات مالی و اقتصادی مددجویان همکاری دارند به طوری که همزمان در اجرای طرح در شهرستان های لنجان و خوانسار با مشارکت خیران و مراکز نیکوکاری دو خانوار مددجو صاحب خانه شدند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این برنامه از طرحهای اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد استان حمایت های لازم برای رسیدن خانواده ها به توانمندی کامل صورت می گیرد، گفت: در سال طرح ۳۱۳ طی دو دوره برگزار می شود و در طول اجرای طرح هزار خانواده مورد حمایت خواهند بود.

معاون امور فرهنگی کمیته استان با بیان اینکه در حال برگزاری دوره دوم این طرح هستیم، افزود: دوره اول در شهرستان های خوانسار، تیران و کرون، لنجان، شهرضا، نجف آباد و منطقه ۴ اصفهان اجرا شد.

 انتهای پیام/

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x