اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر جنوب چندر رسانه دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

گسترش مشاغل روستایی با هدف توانمندسازی مددجویان

گسترش مشاغل روستایی با هدف توانمندسازی مددجویان

گسترش مشاغل روستایی با هدف توانمندسازی مددجویان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

گسترش مشاغل روستایی سبب افزایش بهره وری، تقویت پایه های اقتصادی و در نتیجه خودکفایی نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد خواهد شد.

کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بیان داشت: اشتغال مددجویان روستایی، موجب افزایش بهره وری، تقویت پایه های اقتصادی و در نتیجه خودکفایی خانواده های نیازمند روستایی شده و احتمال بازگشت به روستاها را افزایش می دهد.

زارع با تاکید به اجرای هزار و ۳۰۴ طرح روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، تشریح کرد: امسال در حوزه دامپروری و کشاورزی به ۷۴۲ طرح، اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۹۵ میلیون تومان تسهیلات، به ۲۹۵ طرح حمل و نقل و خدماتی بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان و به ۱۸۵ طرح صنایع دستی و فرش، ۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان و به ۸۲ طرح صنعتی، ۳ میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی در خصوص تعریف کمیته امداد از اجرای طرح های روستایی، اظهار داشت: این طرح ها باید دارای ویژگی هایی از جمله به صرفه بودن، نوآورانه بودن و در نهایت دارای تکنولوژی و فناوری ساده باشند، به نحوی که سرویس و خدمات مورد نیاز آنها در روستا قابل دسترس باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اعلام اینکه ۵۷ درصد از طرح های اشتغال روستایی در حوزه دامپروری و کشاورزی است، گفت: طرح های اشتغال روستایی در شهرستان جرقویه مرکزی(سفلی) با ۱۱۵ طرح و مناطق روستایی بوئین میاندشت با اجرای ۱۰۹ طرح، بیشترین آمار اشتغال را در مدت ۷ ماهه سال جاری به خود اختصاص داده اند.

 کریم زارع افزود: کمیته امداد همواره از طرح های اشتغال حمایت لازم را انجام خواهد داد و با سرمایه‌گذاری و در اختیار گذاشتن امکانات لازم، زمینه کسب و کارهای روستایی را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x