اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب چندر رسانه دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

خدمت در معاونت اجتماعی مقدّس است

خدمت در معاونت اجتماعی مقدّس است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان در اوّلین جلسه مشترک با مدیران و کارشناسان این معاونت با اشاره به جایگاه این معاونت در پیشگیری و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی، بیان کرد: فعالیت و حضور در میدان پیشگیری، نیازمند تخصص، دانّش، علاقمندی و جدیّت است که ایجاد نگرشِ خلاق و بدیع در برنامه ها و اقدامات، سبب ساز بهره وری بیش از پیش و مجموعه ای کامل از خدمات خواهد شد.

آقایی، لازمه خدمت به جامعه در زمینه کاهش و پیشگیری در انواع آسیب های اجتماعی را داشتن عشق به خدمت، انگیزه، تلاش مضاعف به منظور رشد ایده های خلاقانه دانست و خاطر نشان کرد: همواره برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با نگاه کارشناسانه بررسی، آسیب شناسی و برنامه ریزی می شود به همین دلیل توصیه می گردد برای کاهش پرونده های کیفری و نرخ جرم در جامعه به این موضوعات توجّه شود.

بگفته وی، هدف اصیل و اصلی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان، تمرکز بر پیشگیری های وضعی و انتظامی به جای برخورد قهری و قضایی است تا بتوان با انعطاف بیشتر، نسبت به مسائل و راهکارهای کاهش و کنترل آن در جامعه حرکت کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اشاره به نقش فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در حوزه پیشگیری عنوان نمود: اقدامات تأثیرگذار و گام های بلندی در کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی توسط دستگاه قضایی و معاونت اجتماعی انجام شده است که این اقدامات در سطح کلان، نیازمند اطلاع رسانی بیشتر می باشد. این در حالی است که جامعه باید از نقش مهّم این معاونت در کاهش بحران ها و آسیب های اولویتی مانند خشونت، طلاق و دیگر موضوعات با خبر شود.

آقایی، افزود: کار در حوزه پیشگیری از وقوع جرم مانند حضور در جبهه ای است که سربازانش در خط مقدّم برای نجات جامعه تلاش می کنند. البّته که این معاونت، آئینه تمام نمائی از خدمات مؤثر و قابل دستیابی در جامعه را به عرصه ظهور گذاشته است.

وی، آشنا ساختن مردم با حقوق خود را موضوع مهّم دیگری عنوان نمود که به کاهش جرائم کمک می کند و نقش بازوی کمکی برای دستگاه قضاء را دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، توجّه و اولویت قرار دادن پیشگیری از جرم را شاخص اصلی دستگاه ها عنوان نمود و ادامه داد: مبرهن است که سازمان ها با تعیین شرح وظایف و تکالیف کارمندان، نظارت و شفاف سازی بیشتری در ارائه خدمات خواهند داشت که همین موضوع نقش مهمی در کاهش هنجار شکنی یا کاستی ها دارد همچنین این اقدامات، زیرساخت های لازم برای فعالیت های پیشگیرانه را به راحتی محقق می کند.

آقایی، وظیفه دستگاه قضایی را تحقق عدالت اجتماعی در جامعه دانست و در ادامه گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، رسالت عظیمی در زمینه جلوگیری از تحقق جرم و بی عدالتی همچنین پیشگیری از انواع آسیب های اجتماعی را دارد که لازمه دستیابی به این هدف متعالی با گسترش فعالیت های فرهنگی، اطلاع رسانی در سطح جامعه، آشنا ساختن مردم با حقوق شهروندی محقق می شود. به همین دلیل تا زمانی که مردم از حقوق خود آگاهی نداشته باشند، پیشگیری از وقوع جرم حلقه مفقوده ای خواهد بود.

بگفته وی، پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی کار مقدّسی است که با چاشنی عشق و علاقه تکمیل می گردد و موانع و مشکلات، خللی در روند آن ایجاد نمی کند.

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x