اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر جنوب چندر رسانه شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

ارتقا سطح سلامت روان مددجویان، اولویت اول در ارائه خدمات مشاوره

ارتقا سطح سلامت روان مددجویان، اولویت اول در ارائه خدمات مشاوره

ارتقا سطح سلامت روان مددجویان، اولویت اول در ارائه خدمات مشاوره

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ هزار و ۱۵۶ مددجوی تحت حمایت از خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی بهره مند شدند.

آرش محمدحسینیان معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بیان داشت: ۱۰ هزار و  ۶۱۱ مددجو از خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و ۵۴۵ نفر از مددجویان نیز از مشاوره و راهنمایی گروهی بهره مند شدند.
معاون فرهنگی کمیته امداد اصفهان ادامه داد: ارتقاء سطح سلامت روان، کاهش آسیب های روحی و روانی، افزایش تاب آوری، تحکیم بنیان خانواده، از اهداف برگزاری خدمات مشاوره راهنمایی فردی و گروهی بوده است.
وی موضوعات خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی را بهبود روابط والدین و فرزندان، شیوه های تربیتی و فرزند پروری، آشنایی زوجین با مهارت های زندگی در راستای تحکیم بنیان خانواده، پیشرفت تحصیلی و مشاوره دانش آموزان برای حضور موفق در کنکور، مشاوره شغلی متناسب با توانایی فردی و نیاز جامعه، کاهش اختلالات اضطراب و استرس برشمرد.

محمدحسینیان با اشاره به صدور شناسنامه الکترونیکی بهداشت و روان، گفت: برای ۳۷هزار و ۷۰۵ نفر از مددجویان در گروه سنی ۱۸ تا۵۰ سال، آسیب های اجتماعی احصاء و شناسنامه الکترونیکی صادر شد.
وی افزود: هدف از این اقدام، غربالگری وضعیت روحی روانی مددجویان و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با انجام مداخلات روانشناختی به منظور بهبود وضعیت سلامت روان مددجویان تحت حمایت بوده است.
معاون فرهنگی کمیته امداد استان در پایان مطرح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه هایی با مراکز و سازمان‌های متولی از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی و شهرداری با هدف بهره‌مندی مخاطبان از مشاوره رایگان و خدمات تخصصی بهره گرفته و در حال حاضر ۳۰ مشاور و ۳۳ کلینیک  برای بهره مندی جامعه تحت حمایت از خدمات مشاوره  با کمیته امداد استان همکاری دارند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x